حجت‌الاسلام و المسلمین «نجف لک‌زایی»:

کتاب‌های عاکف باید با نگاه راهبردی دیده شود

برادر شهید «حبیب لک‌زایی» گفت: به کتاب‌های عاکف باید با نگاه راهبردی دیده شود نه آثاری تفریحی و تفننی، چرا که «بزم باران» و «گمشده مزار شریف» نکته دیگری را روشن می‌کند که همان به دست آوردن ارزش‌های معنوی است.
کد خبر: ۳۱۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ - 20October 2018

به کتاب‌های عاکف باید با نگاه راهبردی دیده شود نه آثاری تفریحی و تفرعنیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب «بزم باران» و «گمشده مزار شریف» نوشته «سعید عاکف» و آیین گرامی‌داشت ششمین سالگرد شهادت سردار «حبیب لک‌زایی» با حضور «سعید عاکف» نویسنده کتاب، «سلمان لک‌زایی» فرزند شهید، «حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لک‌زایی» و «شریف لک‌زایی» برادران شهید، «علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و «سید مجید هاشمی‌دانا» مدیر عامل خبرگزاری دفاع مقدس، در خبرگزاری دفاع پرس برگزار شد.

حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی در این نشست اظهار داشت: سعید عاکف فقط با اتکای به رضای خدا و تبعیت از امر رهبری به عنوان افسر جنگ نرم قلم به دست گرفته و مشغول فعالیت است. اگر نگاهی به آثار عاکف شود اهمیت کارهای ایشان به درستی مشخص می‌شود که چه خلایی بواسطه این کتاب‌ها پر می‌شود.

وی در ادامه گفت: عاکف با آثار خود مسیر جدیدی را در حوزه علوم انسانی باز می‌کند که توجه به امنیت متعالی نتیجه آن است. در فضای نظری از ۲ الگوی دنیایی و الگوی متعالی بحث می‌شود که در نگاه امام و رهبری الگوی دوم حضور دارد. در کارهایی که عاکف انجام می‌دهد خلایی در فضای فرهنگی وجود دارد پر می‌شود.

برادر شهید لک‌زایی در ادامه توضیح داد: ما به لحاظ راهبردی دو راه بیشتر نداریم یک راه اررش‌های دنیایی و یک راه اررش‌های معنوی است که باید یکی را انتخاب کنیم. عاکف سعی کرده که ابعاد وجودی معنوی یک نیروی ارزشی را معرفی کند که چگونه با ۷۰ درصد جانبازی و محدودیت‌های جسمی فراوان راه معنوی را طی کرده است. انتشار کتاب‌هایی که عاکف آنها را به نگارش درآورده در واقع پر کردن خلاء معنوی موجود در جامعه است.

نجف لک‌زایی بیان داشت: چیزی که مقام معظم رهبری در علوم انسانی مطالبه می‌کند رویکرد ایمان محور است. به کتاب‌های عاکف باید با نگاه راهبردی دیده شود نه آثاری تفریحی و تفننی چرا که «بزم باران» و «گمشده مزار شریف» نکته دیگری را روشن می‌کند که همان به دست آوردن ارزش‌های معنوی است. جامعه باید رویکرد خود را به آثار این چنینی عوض کند تا نتایج آن را در جامعه ببینیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها