هشدار روسیه درباره بازگشت تروریست‌ها به منطقه آسیا ـ اقیانوسیه

وزیر دفاع روسیه در باره افزایش خطر بازگشت تروریست‌ها از عراق و سوریه به منطقه آسیا و اقیانوسیه هشدار داده و خواستار تشریک مساعی همه کشور‌ها برای ممانعت از حمایت مالی و نظامی تشکلات تندرو در منطقه شد.
کد خبر: ۳۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ - 20October 2018

به گزارش گروه سای رسانه‌های دفاع پرس، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه امروز در سخنرانی خویش در پنجمین نشست وزرای دفاع کشور‌های آسه‌آن و شرکای آن، هشدار داد خطر بازگشت تروریست‌هایی که تا پیش از این در عراق و سوریه می‌جنگیدند، به منطقه آسیا و اقیانوسیه بسیار جدی شده است.

وی اظهار داشت: «تروریسم اکنون به خطر جدی برای کشور‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است. این مسئله مربوط به افزایش قابل توجه سازمان‌های افراطی و تندرو در کشور‌های جنوب شرق آسیا است. این تشکیلات تندرو برای رسیدن به اهداف خود از روش‌های نظامی و اقدامات تروریستی استفاده می‌کنند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا ارتباط خود با گروه‌های تروریستی بین المللی را گسترش دهند.»

وزیر دفاع روسیه افزود: «یکی از مهمترین مشکلات، بازگشت تروریست‌هایی به منطقه آسیا و اقیانوسیه است که تا پیش از این در سوریه و عراق در حال جنگ بودند. این افراد آشکارا آمادگی خود برای پیوستن به تشکلات تروریستی در این منطقه را اعلام می‌کنند.»

شایگو تاکید کرد: «جریانات مالی صورت گرفته در کشور‌های آسیا و اقیانوسیه برای حمایت از هسته‌های تروریستی محلی و انجام اقدامات تروریستی بیش از پیش افزایش یافته است. به همین دلیل این واقعیت گویای لزوم مشارکت جمعی کشور‌های منطقه در مبارزه با تروریسم بین المللی است. در حال حاضر هدف اصلی باید این باشد که با تشریک مساعی جامعه جهانی توان بالقوه نظامی و اقتصادی این گروه‌های افراطی کاهش یافته و از ادامه رسیدن حمایت‌های مالی به آن‌ها جلوگیری کرد.»

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها