دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

دوستانم مرا «شَبح» می‌نامند/ در خانه‌ها را در کمتر از یک دقیقه باز می‌کنم

به خاطر اینکه طوری وارد خانه می‌شوم که صاحب‌خانه روحش هم از حضور دزد در خانه باخبر نمی‌شود، دوستانم به من «شبح» می‌گویند.
کد خبر: ۳۱۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۵ - 21October 2018

دوستانم مرا «شبح» می‌نامند/ درب خانه را در کمتر از یک دقیقه باز می‌کنمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در طرح رعد 16 که طی چند روز گذشته در تهران اجرا شد 657 سارق و مال‌خر دستگیر شدند در بین دستگیر شدگان از فروشندگان اسلحه بود تا کسانی که تریاک را رنگ کرده بودند و می‌خواستند آن را به اروپا و آمریکا از طریق پست ارسال کنند.

در میان دستگیر شدگان جوانی دستبند به دست در گوشه‌ای ایستاده، کمی رنگش پریده است، علت رنگ پریدگی‌اش را می‌پرسیم، می‌گوید به دلیل مصرف مواد مخدر است.

باهم گفت‌وگو می‌کنیم جرمش سرقت است. می‌گویم خودت را معرفی کن چیزی نمی‌گوید، کمی با او حرف می‌زنم؛ بالاخره سکوتش را می ‌شکند و لب به سخن می‌گشاید. می‌گوید بین دوستانش به «شبح» معروف است.

به گوشه‌ای می‌رویم که کمی سکوت باشد، از او می‌پرسم چرا به تو شبح می‌گویند؟ می‌گوید به خاطر اینکه طوری وارد خانه می‌شوم که صاحب‌خانه روحش هم از حضور دزد در خانه باخبر نمی‌شود.

کمی می‌لرزد که بخشی از آن به دلیل سردی هوا و بخشی هم به دلیل عدم مصرف مواد مخدر است، صبر می‌کنم تا حالش بهتر شود؛ ادامه می‌دهد که 25 سال سن دارد و به دلیل سرقت دوبار دستگیر شده و روانه زندان شده است.

از او سوال می‌کنم این شگرد سرقت را از کجا یاد گرفتی؟ می‌گوید وقتی زندان می‌روی روش‌های زیادی را یاد می‌گیری من هم این روش را از هم سلولی‌هایم یاد گرفتم، با کارت تلفن در خانه‌ها را باز می‌کردم و وراد خانه می‌شدم. کمی باورش سخت است، ولی او روش باز کردن در خانه را برای من توضیح می‌دهد، می‌گوید کمتر از یک دقیقه درب خانه را باز می‌کنم.

با وجود اینکه هوا سرد است؛ اما کمی عرق می‌کند و دیگر نمی‌لرزد، از او سوال می‌کنم از خانه‌هایی که وارد آن‌ها شدی چه چیزی سرقت می‌کردی؟، می‌گوید گوشی تلفن همراه مالباخته را از بالای سرش سرقت می‌کردم و پول‌هایش را از داخل جیب شلوارش به قدری این کار را آهسته و حرفه‌ای انجام می‌دادم که در تمام سرقت‌هایم حتی یک مورد هم صاحب خانه متوجه نشد. هر چقدر هم در این راه گیرم آمدخرج مواد مخدر کردم.

در پایان از او سوال می‌کنم در چه صورتی نمی‌توانی درب خانه را باز کنی و توصیه تو به خانواده‌ها چیست؟؛ می‌گوید اگر خانواده درب خانه‌هایشان را قفل کنند یا درب ضد سرقت داشته باشند نمی‌توان آن را باز کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار