امیر نامی:

انتقال فرهنگ دفاع مقدس، انتقال فرهنگ عاشوراست

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس مانند فرهنگ عاشورا هیچ‌وقت تکراری و کهنه نمی‌شود، گفت: دفاع مقدس می‌تواند تاریخ انقلاب را تغذیه کند. کارهای خوبی در زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته است، لیکن این کارها بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ - 19October 2014

انتقال فرهنگ دفاع مقدس، انتقال فرهنگ عاشوراست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اردبیل، امیر «محمدحسن نامی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اظهار داشت: رژیم عراق نقشههایی را که از پیش برای ایران کشیده بود را در بعد از ظهر روز 31 شهریور 1359 عملی ساخت. صدام برنامه داشت تا طی سه روز در اهواز و روز هفتم در تهران باشد.

وی با اشاره به شرایط سیاسی و نظامی ایران در اوایل انقلاب اضافه کرد: بر خلاف ایران که به دلیل انقلاب، همهی ساختارهای آن به هم ریخته بود، ارتش عراق با پشتیبانی مالی و انسانی قویتر خود حملهی گستردهای را به مرزهای ایران آغاز کرد و از معبری که در زمانهای گذشته ارتش یونان و روم قدیم وارد خاک ایران شده بودند، به ایران هجوم آورد.

نامی تصریج کرد: ایران پیش از این جنگ در هر جنگی قسمتی از خاکش را از دست داده بود و این اولین بار بود که حتی یک وجب از خاک ایران هم به دست بیگانگان نیفتاد. دشمنان کشور به اهداف خود در فروپاشی نظام و تجزیهی قومیتی نرسیدند و به لطف خدا مردم ایران پیروز شدند و فرهنگ دفاع مقدس امروز در سوریه و عراق مشاهده میشود.

امیر نامی دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگی دانست که امام خمینی(ره) پایهگذار آن بودند و تاکید کرد: این فرهنگ از واقعه عاشورا درس گرفته است و انتقال فرهنگ دفاع مقدس همان انتقال فرهنگ عاشوراست.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس مانند فرهنگ عاشورا هیچوقت تکراری و کهنه نمیشود، گفت: دفاع مقدس میتواند تاریخ انقلاب را تغذیه کند. کارهای خوبی در زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته است، لیکن این کارها بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: عاشورا، انتظار فرج و ولایت، سه نکتهی مهمی است که باید همهی مسئولان به آن توجه ویژه داشته باشند.

امیر نامی، همچنین به مقاومت مردم اردبیل در مقابل تجاوز مغولها، روسها و عثمانیها اشاره کرد و گفت: مردم اردبیل در طول تاریخ همواره نشان دادهاند که پاسدار دین، آیین و تمامیت ارضی کشور هستند و با تقدیم 3400 شهید و حضور خیل عظیم رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس و صحنههای مختلف انقلاب، مؤید آن است که مردم استان اردبیل همچنان پشتیبان نظام اسلامی هستند.

وی مسئولیتها را فرصتی برای خدمت دانست و از تلاشهای ارزشمند جناب سرهنگ خوشبخت، مدیر کل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل، قدردانی نمود و ضمن معرفی جناب آقای علی واحد به عنوان مدیر کل جدید برای وی آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار