دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

کیفی برای حفاظت از شخصیت‌ها+ تصاویر

کیف‌هایی وجود دارند که توسط محافظین در مواقع حملات تروریستی از آن‌ها برای حفاظت از جان شخصیت‌ها استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ - 20October 2018

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، کیف‌هایی که توسط محافظین استفاده می‌شود، در واقع یک سپر تاشوی ضد گلوله و بسیار پیشرفته است که در برابر هر نوع گلوله‌ای مقاوم است و به طور گسترده برای عملیات ضد تروریستی استفاده می‌شود؛ البته در مقابل بمب‌های دستی آتش‌زا نیز مقاومت دارد.

کیفی برای حفاظت از شخصیت‌ها

این کیف‌های مخصوص «چمدان سپر» یا «کیف ضد گلوله» نام دارند که یک سوراخ شلیک هم در مرکز آن تعبیه شده و به محافظ این اجازه را می‌دهد تا به آتش دشمن پاسخ داده و فرد مورد نظر را از صحنه دور سازد.

کیفی برای حفاظت از شخصیت‌ها

البته معمولا این گونه محصولات قابلیت حفاظت در برابر شلیک گلوله از نزدیک، حفاظت در برابر گلوله‌های آتش‌زا و همچنین ترکش نارنجک را دارند.

این کیف‌ها از سایر کیف‌های معمولی یا لپ تاپ قابل تشخیص نیستند، ولی درون آن‌ها یک پوشش ۱۵۲ سانتی متری بالستیک سطح IIIA قرار دارد و در صورت نیاز محافظ، باز شده و یک دیوار حائل بین خود و منبع آتش و یا مواد انفجاری پرتابی ایجاد می‌کند.

کیفی برای حفاظت از شخصیت‌ها

اندازه این سپر‌ها هم به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تمام قد یک انسان را بپوشاند و بواسطه مواد به کار رفته در آن اجازه نفوذ گلوله را نمی‌دهد؛ از سوی دیگر به دلیل وجود حفره‌ای جهت شلیک در این گونه سپرها، به محافظ اجازه می‌دهد در حین عقب نشینی یا پناه گرفتن بتواند شلیک هم داشته باشد.

کیفی برای حفاظت از شخصیت‌ها

اما دلیل استفاده از نام بالستیک نیز این است که این وسایل کاربر را در برابر اجسام کوچک موجود در هوا مانند گلوله‌ها و ترکش‌های حاصل از انفجار محافظت می‌کردند؛ نایلون‌های بالستیک مقاومت کافی در برابر گلوله اسلحه‌هایی که دارای لوله خاندار (رایفل) هستند را ندارد در نتیجه با مواد گران قیمت دیگری مثل کولار (Kevlar) یا پلی پارافنیلن ترفتالامید (poly paraphenylene terephthalamide) و کوردورا (Cordura) که مقاومت بیش تری در برابر گلوله دارند جایگزین شدند.

کیفی برای حفاظت از شخصیت‌ها

کوردورا نیز نام دسته‌ای از محصولات پارچه‌ای است که در صنایع متنوع کاربرد دارند. بعضی از پارچه‌های کوردورا به صورت ویژه جهت استفاده در موارد نظامی ساخته شده‌اند. استفاده از این ماده در صنایع نظامی از قدمتی ۴۵ ساله برخوردار است.

ابعاد این گونه کیف‌ها هم به صورت بسته ۴۲x ۳۴.۵cm و به صورت باز ۴۲x ۱۰۶cm با وزنی معادل ۳.۴۰ کیلوگرم است.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار