سید نجیب حسینی مطرح کرد؛

افزایش ۴۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در پنج سال گذشته/ 100 باند تولید و توزیع مواد مخدر منهدم شدند

سید نجیب حسینی معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه این ستاد در طول 5 سال گذشته 44 درصددر حوزه کشف مواد مخدر افزایش داشته است، گفت: در طول این 5 سال نیز 100 باند تولید و توزیع مواد مخدر منهدام شده است.
کد خبر: ۳۱۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ - 20October 2018

افزایش ۴۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در پنج سال اخیر در کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سید نجیب حسینی معاون امور اداری، مالی و امور مجلس در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر در طول پنج سال اخیر اظهار داشت: زمانی‌که رحمانی فضلی به عنوان دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب شد؛ اولین اصل مبتنی بر این بود که حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

وی ادامه داد: رحمانی فضلی در اولین اقدام به اجرای سیاست‌های ۱۱‌گانه که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند پرداخت؛ در این راستا ۲۰ جلسه با حضور کارشناسان برگزار شد.

حسینی با اشا ره به اینکه در کنار ماموریت‌های انتظامی و امنیتی استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد نیز در دستور کار قرار گرفت، گفت: با استفاده از ۱۰۰۰ سازمان مرذم نهاد خوشبختانه در حوزه پیشگیری به خوبی کار شده است.

معاون اداری، مالی و امور مجلس ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در طول این پنج سال، در حوزه کشفیات افزایش 44 درصدی در کشور داشت.

حسینی افزود: در پنج‌سال گذشته ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر 17 هزار نفر بوده که امروز این آمار به 81 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رویکرد ما برگزاری ماموریت با تکیه بر اطلاعات بوده است، گفت: با استفاده از رویکرد اطلاعاتی سرانه کشف مواد مخدر از 191 کیلو گرم به 396 کیلو گرم رسیده است.

معاون اداری، مالی و امور مجلس در خصوص اینکه رویکرد ما تغییر الگو مصرف مواد مخدر بوده است، گفت: قبلا 25 درصد از معتادان شیشه مصرف می‌کردند؛ اما این آمار امروز به 8 درصد رسیده است و در این راستا 100 باند تولید و توزیع شیشه در کشور منهدم شد.

وی با بیان اینکه یکی موضوعاتی که همواره به آن توجه شده است موضوع بهبود یافتگان بود، گفت: امروز با کارهای صورت گرفته در حوزه بهبود یافتگان با هماهنگی با بانک‌ها 8 هزار نفر وام دریافت کردند و کارهای خوبی را راه‌اندازی کردند که باعث اشتغال‌زایی شده است.

حسینی در خصوص اصلاح قانون نیز اظهار داشت: در پایان سال گذشته پیش‌نویس اصلاح قانون نوشته و تهیه شد که با تصویب این قوانین می‌توان به باندهای مواد مخدر ضربه زد.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در این پنج سال صورت گرفت ایجاد حساسیت در بین سران قوا و ملت در خصوص مصرف مواد مخدر بود، گفت: خوشبختانه در این راستا هم‌افزایی خوبی در کشور صورت گرفت و شش جلسه با موضوع کنترل آسیب‌های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار