منبع دیپلماتیک:

بیش از نیمی از اتحادیه عرب خواستار بازگشایی سفارتشان در سوریه هستند

مدیر بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از تغییرات مهم مواضع بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه عرب در قبال دمشق در ماه‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ - 20October 2018

بیش از نیمی از اتحادیه عرب خواستار بازگشایی سفارتشان در سوریه هستندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «انور عبد الهادی» مدیر بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) در گفت‌وگو با روزنامه سوری «الوطن» گفت که در ابتدای سال آینده میلادی، بسیاری از سفارتخانه‌های عربی فعالیت‌های خود را در دمشق از سر خواهند گرفت.

وی با اشاره به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اعلام کرد که در این راستا، تلاش‌های مشترک با طرف عراقی، مصری، عمانی، کویت، الجزایری، تونسی، سودانی و موریتانیایی صورت گرفته است.

انور عبدالهادی تاکید کرد که بیش از نیمی از اعضای اتحادیه عرب خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه هستند و تلاش‌های روسیه نیز در این زمینه ادامه دارد.

مدیر بخش سیاسی ساف تصریح کرد، مواضع کشورهای حوزه خلیج فارس در قبال سوریه به شکل گسترده‌ای در حال تغییر است و حتی از طرف برخی کشورهای متخاصم و توطئه‌گر علیه سوریه، سیگنال‌های مثبتی را در این خصوص دریافت می‌کنیم.

این اظهارات انور عبدالهادی پس از آن مطرح می‌شود که وزیر خارجه سوریه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود بر استقبال دمشق از «هر طرح عربی یا بین‌المللی که در راستای ایفای مجدد نقش عربی و منطقه‌ای سوریه باشد» تاکید کرده بود.

ولید المعلم در ادامه اظهار داشت، کشورهایی که معترض بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بودند، امروز ابراهیم الجعفری را تشویق می‌کنند.

برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب با آغاز بحران سوریه در اقدامی غیرقانونی و مشکوک عضویت این کشور را به حالت تعلیق در آوردند و کرسی دمشق در سال ۲۰۱۳ رسما به معارضان واگذار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها