با حضور امیر نامی برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل

آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸ - 19October 2014

آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اردبیل، ذکیالله خوشبخت، مدیر کل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل در این مراسم با تشریح عملکرد آن اداره طی 7 سال گذشته، گفت: با عنایت خاصه حضرت حق و همکاری و همراهی مسئولین استان توانستیم قدمهای بسیاری را در زمینهی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برداریم.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانهی تخصصی دفاع مقدس گفت: هماینک بیش از 4هزار عنوان کتاب، نشریه، مقاله و پایاننامه در این کتابخانه موجود است.

وی در ادامه صحبتهای خود از تشکیل کانون پیشکسوتان دفاع مقدس و برگزاری محافل انس و مودت پیشکسوتان، نمایهسازی بیش از 65هزار سند دفاع مقدس، انجام 220 ساعت مصاحبه با رزمندگان، تشکیل بانک جامع اطلاعاتی برای سرداران و امرای شهید استان، حمایت از برگزاری یادوارههای شهدا، توزیع 84هزار جلد کتاب و محصولات فرهنگی، انتشار و رونمایی 35 عنوان کتاب دفاع مقدس، انتشار 40 شماره نشریه و ویژهنامه «فانوس»، برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار ادبی، برپایی نمایشگاههای هنری، برگزاری جشنوارههای هنری و ادبی، جمعآوری پایاننامهها و تحقیقات دانشجویی، بازخوانی نقش استان در نبردهای دفاع مقدس، برگزاری کارگاههای آموزشی و شبهای شعر و خاطره، تولید نماهنگ، فیلم مستند، نمایش، موسیقی و نوای حماسی، احداث و بهرهبرداری از حرم شهدای گمنام، آغاز احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و برگزاری آیین تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در شهرستانها و شهرهای استان خبر داد.

همچنین علی واحد، مدیر کل جدید حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل در این مراسم ضمن قدردانی از مسئولین استان و مدیران و همکاران اداره کل، گفت: تلاش داریم تا با همت عمومی مسئولین عزیز و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده محترم ایثارگران، حماسههای جاودانهی مردم و دستاوردهای دفاع مقدس را حفظ و پاسداری کنیم.

وی همچنین پیگیری ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس، برگزاری برنامههای مختلف فرهنگی و هنری، استفاده از توانمندی نهادها و سازمانها برای نشر ارزشهای دفاع مقدس را از برنامههای خود اعلام کرد و افزود: مصمم هستیم با فراهم ساختن زمینههای لازم، آثار و ارزشهای جهاد و دفاع مقدس را از طریق رسانههای دیداری، شنیداری و مکتوب به نسلهای جوان انتقال دهیم.

وی با یادآوری حماسهی بزرگ دفاع مقدس، گفت: وظیفهی خود میدانیم تا از طریق نشر فرهنگ دفاع مقدس از نابودی، تحریف یا بهفراموشی سپردهشدن میراث گرانبهای خون پاک ایثارگران اسلام، جلوگیری نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار