سردار قصری:

برای ایجاد پلیس علمی نیازمند همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیم

رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی گفت: امروزه برای ایجاد یک پلیس علمی نیازمند تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیم.
کد خبر: ۳۱۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ - 21October 2018

برای ایجاد پلیس علمی نیازمند همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار محمد قصری رییس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی در نشست تعاملی با دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه امروزه با حضور پلیس علمی در جامعه از یک امنیت پایدار در کشور برخورداریم، اظهار داشت: اگر بخواهیم پلیسی علمی داشته باشیم، باید پلیسی امین و مقتدر داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروزه برای ایجاد یک پلیس علمی نیازمند تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیم.

سردار قصری با بیان اینکه برای ایجاد امنیت پایدار باید درک درستی از شرایط محیطی و تصویری از امنیت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امروزه خوشبختانه با شناخت کافی از قابلیت‌ها و حضور نیروی انسانی قوی و با تجربه در حوزه امنیت به خوبی عمل کردیم.

وی با اشاره به هدف نشست‌ تعامل با مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها گفت: هدف این نشست شناخت بسترها، ساختارها و قابلیت‌های مشارکت فکری در اصلاح روند‌ها متناسب با تجارب است.

سردار قصری ادامه داد: پژوهشگاه به دنبال ایحاد یک شبکه تعاملی برای ایجاد فضای علمی در خصوص رخداد‌های ایجادی در کشور است و خوشبختانه امروز در استان‌ها در مجموعه ناجا پژوهشگاه مطالعات و پژوهش اجتماعی وجود دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای این مجموعه در دو دهه اخیر، اظهار داشت: امروز ۳۳ دفتر در استان‌ها تاسیس شده است، همچنین در پلیس تخصصص مرکز پژوهش راه‌اندازی شده است.

رییس پژوهشگاه علوم انتظامی ادامه داد: در حال حاضر ۳ پژوهشکده با ۸۰۰ پست سازمانی در ناجا وجود دارد که به مطالعات در حوزه اجتماعی می‌پردازند؛ تا کنون ۷۰ نشریه علمی در حوزه‌های مختلف ناجا منتشر شده است و سالیانه ۱۰۰ کتاب تالیف می‌شود.

سردار قصری گفت: سازماندهی و روابط کاری، فرایند‌های پژوهشی و ایجاد و عملی کردن محصولات پژوهشی از اولویت‌های پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار