مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران خبر داد؛

برگزاری دومین یادواره 110 شهید هنرمند مازندران

مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران از برگزاری دومین یادواره 110 شهید هنرمند این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ - 21October 2018

برگزاری دومین یادواره 110 شهید هنرمند مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «حمیدرضا هراسانی» مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران امروز در نشست با خبرنگاران هدف از تشکیل سازمان بسیج هنرمندان را ارتقاء بخشی بینش و آگاهی هنرمندان استان دانست و اظهار داشت: در این راستا در 6 ماهه اول سال نسبت به برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های هنری اقداماتی صورت گرفت.

وی از فعالیت 10 انجمن شعر و ادب، ادبیات داستانی، سرود و آواهای انقلابی، هنرهای تجسمی، تئاتر، فیلم، صنایع دستی، تعزیه، عکس و خوشنویسی خبر داد و افزود: 4 کارگاه ادبیات داستانی، شعر دفاع مقدس، نشست علمی و خوشنویسی، فیلم و هنرهای تجسمی از برنامه های روتین این انجمن ها محسوب می‌شوند.

هراسانی تعداد اعضای هنرمند سازمان را در سال گذشته 5 و هزار 800 هنرمند عنوان کرد و گفت: آمار امسال به سقف 6 هزار نفر رسیده است و جامعه هدف ما تا پایان سال 1400، هشت هزار نفر خواهد بود.

این مسئول از برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه «سکانس حماسه» و همچنین «هنرهای تجسمی» در نیمه دوم آذرماه خبر داد و گفت: فراخوان این دو جشنواره از خرداد ماه توزیع شد و تاکنون بخشی از آثار به دبیرخانه ارسال شده است.

هراسانی اضافه کرد: مهلت ارسال آثار با توجه به فراخوان، پایان مهر ماه اعلام شد که به خواسته هفت دانشگاه فرهنگ و هنر استان، تا پایان 10 آبان ماه تمدید شد.

وی به موضوعات دو جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم در 4 بخش داستان، مستند، فیلم 100 ثانیه و انیمیشن و همچنین جشنواره هنرهای تجسمی در 4 بخش نقاشی، پوستر، طراحی و کاریکاتور برگزار می شود.

این مسئول مهمترین برنامه این سازمان را برگزاری دومین یادواره 110 شهید هنرمند استان اعلام کرد و ادامه داد: این مراسم با سخنرانی سردار اثباتی مسئول فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح و مداحی «صادق آهنگران» هفتم آذر ماه در متل بانک بابلسر برگزار خواهد شد.

هراسانی با اشاره به اینکه این یادواره متفاوت برگزار می شود، اضافه کرد: در این مراسم از هنرمندان هشت رشته هنری شعر، گروه سرود، هنرهای تجسمی، تئاتر، فیلم، خوشنویسی و طراحی روی چوب بهره گیری خواهد شد.

این مسئول همچنین به برگزاری جشنواره شعر انقلاب در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: این مراسم به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شاعران استان های قم، گیلان، گلستان و مازندران برگزار خواهد شد.

هراسانی در ادامه به برگزاری جشنواره سرود و آواهای انقلابی در لرستان اشاره و عنوان کرد: تولید کنندگان آثار این بخش تا سقف 20 میلیون ریال مورد حمایت قرار می گیرند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران با عنوان اینکه حضور جوانان در مساجد کمرنگ شده است، گفت: سازمان بسیج هنرمندان با هدف جذب جوانان به مساجد، اقدام به برگزاری برنامه های هنری با حضور هنرمندان در مساجد کرده که شعرخوانی شاعران، خوشنویسی و اجرای تعزیه از جمله برنامه های اجرا شده در مناسبت های مختلف بوده است.

وی همچنین برگزاری عصر شعر در یکی از مساجد بزرگ استان را یکی از برنامه های پیش بینی شده این سازمان در آینده برشمرد و با اشاره به برنامه های اجرا شده توسط سازمان در 6 ماه گذشته، بیان داشت: برگزاری کارگاه ادبیان داستانی در بابل، سوگواره تعزیه در نور، کارگاه سرود و آواهای انقلابی در بهشهر از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار