معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست خبری مطرح کرد؛

حضور روحانی در روز رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت/ چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهور جلسات کارشناسی مفصل بود

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس طی نشست خبری از حضور حسن روحانی در روز رای اعتماد نمایندگان به چهار وزیر پیشنهادی دولت خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ - 21October 2018

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه 29 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری در خصوص معرفی چهار وزیر پیشنهادی دولت به مجلس اظهار داشت: فرایند مشخصی برای معرفی وزرا از سوی رئیس جمهور به مجلس وجود دارد؛ بر اساس همین فرآیند رئیس جمهور طبق شناخت قبلی از فرد مورد نظر وی را به مجلس معرفی میکند و یا طی مشورت با صاحب نظران و روسای کمیسیون و فراکسیون‌های مجلس این اقدام را انجام میدهد.

امیری در ادامه افزود: از آنجایی که کانال‌های معرفی افراد برای وزارتخانه‌ها متعدد است، ممکن است برای تصدی یک وزارتخانه افراد مختلفی به رئیس جمهور معرفی شوند یا آنکه خودش افراد مختلفی را برای یک وزارتخانه مورد بررسی قرار دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: در نهایت رئیس جمهور به جمع‌بندی نهایی برای انتخاب وزرا می‌رسد و آن را به مجلس معرفی می‌کند و البته رئیس جمهور استعلامات قانونی هم نسبت به افرادی که انتخاب می‌کند از دستگاه‌های ذیربط به عمل می‌آورد.

امیری یادآور شد: چهار وزیری پیشنهادی که رئیس جمهور امروز به مجلس معرفی کرد نتیجه بحث ها، بررسی‌ها و جلسات کارشناسی مفصل هستند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور از ابتدای دولت به اعضای کابینه اعلام کرده بود که در هر مقطعی که نیاز به تغییر در دولت باشد، این اقدام را انجام می‌دهد و بنابراین معرفی این چهار فرد در راستای تغییر در کابینه و همچنین تعیین تکلیف دو وزارتخانه‌ای بود که با سرپرست اداره می‌شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی جلسه رای اعتماد برگزار می‌شود، بیان کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، یک هفته بعد از معرفی، رای اعتماد این چهار وزیر باید در مجلس انجام گیرد، اما تا این لحظه هیات رئیسه مجلس روزی را به ما اعلام نکرده است.

امیری با بیان اینکه امیدواریم وزرای پیشنهادی بتوانند رای اعتماد را از نمایندگان کسب کنند، گفت: برای معرفی وزرای پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، اقتصاد و امور دارایی و صنعت، معدن و تجارت رئیس جمهور در روز رای اعتماد در خانه ملت حاضر می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها