رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور:

تهدیدات مدرن دشمن علیه ایران/ آمریکا توان اعمال فشار مستمر اقتصادی ندارد

سردار جلالی با اشاره به شکل مدرن تهدیدات دشمن علیه نظام گفت: آمریکا توان اعمال فشار مستمر اقتصادی بر ایران را ندارد.
کد خبر: ۳۱۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ - 21October 2018

تهدیدات مدرن دشمن علیه ایران/آمریکا توان فشار اقتصادی مستمر نداردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای پدافندغیرعامل و شورای زیست محیطی که در سالن اجتماعات غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار داشت: امروز تهدیدات دشمن علیه نظام شکل جدید به خود گرفته و بیشتر با تکیه بر تکنولوژی و فناوری است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای مقابله با این تهدیدات ما نیز از فناوری و تکنولوژی جدید بهره‌گیری کنیم، افزود: مطالعات و تحقیقات لازم برای اجرای این تهدیدات از سوی مراکز پژوهشی و علمی دشمن انجام می‌شود.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز دیگر دفاع سنتی در برابر تهدیدات دشمنان پاسخگو نیست، گفت: مقابله نظام مقدس اسلامی نیز برابر این تهدیدات باید مبتنی بر علم و تکنولوژی باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ورود تکنولوژی و فناوری‌های جدید به کشور، آن را هم فرصت و هم تهدید دانست و بیان کرد: داشتن نگاه صرف فرصت به فناوری و تکنولوژی منطقی نیست بلکه باید برای مقابله با تهدیدات آن نیز مراکز علمی و پژوهشی ما برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای‌های تولیدکننده تکنولوژی و فناوری از این علوم برای رسیدن به اهداف خود و به عنوان اهرم فشار بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: اینکه به فناوری‌ها تنها به عنوان یک نعمت و فرصت نگاه شود اشتباه است.

سردار جلالی با اشاره به اینکه فناوری هوشمندسازی اشیا و مدیریت بر آن با استفاده از قابلیت‌های سایبری از مواردی است که امروز با آن مواجه هستیم، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی از جمله این موارد است که در تعیین رفتار سیاسی و اجتماعی جامعه موثر است.

وی با بیان اینکه تهدیدات دشمن در این فضا در بخش‌های روانی، امنیتی، اقتصادی، مردم محور و سایبری است، افزود: نمونه‌ای از این تهدیدات را در تابستان امسال شاهد بودیم که دشمن با یک جنگ اقتصادی مدرن علیه ایران تلاش کرد بازار را آشفته کند که خوشبختانه با پیشدستی مسئولان توطئه دشمن با شکست مواجه شد.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور به تهدید دشمن برای فشار‌های بیشتر از آبان ماه سال جاری نیز اشاره و تأکید کرد: با داشتن برنامه‌ریزی و پیروی از منویات رهبری در این بخش، پشتیبانی از دولت می‌توانیم در این برهه زمانی نیز موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تهدیدات اقتصادی آمریکا علیه ایران نمی‌تواند به صورت مستمر انجام شود، زیرا تبعات نامطلوبی براقتصاد این کشور دارد، گفت: آمریکا با فشار اقتصادی علیه ایران و همچنین تیر شدن روابط با چین و روسیه فرصت‌های خوبی برای ما به وجود آورده است.

سردار جلالی در ادامه به بخشی از تهدیدات و فرصت‌ها در استان گیلان نیز اشاره و بیان کرد: بسیاری از پتانسیل‌های گیلان اعم از دریا، جنگل، تالاب، کشاورزی و دامداری می‌تواند در صورت نبود مدیریت صحیح به تهدید تبدیل شود.

وی با تأکید برلزوم بهره گیری از توان دانشگاه‌ها و مراکز علمی در گیلان برای شناسایی تهدیدها، بررسی عوامل و ارائه راهکار، افزود: تلاش‌ها برای مقابله با تهدیدات نباید کورکورانه و بدون پشتوانه علمی باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید شبکه اضطرار در شهر‌های مختلف گیلان راه اندازی شود، گفت: آمادگی شهر‌ها برای پاسخگویی به تهدیدات و حوادث برعهده فرماندار و شهردار است بنابراین باید برنامه ریزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های گیلان در حوزه زیستی، طیور و نباتات باید آزمایشگاه و طرح پدافند زیستی تقویت و تهیه شود.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار