مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور مطرح کرد؛

استقرار ۱۶۵ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی در ۵ استان

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور گفت: بیش از ۱۶۵ موکب و محل استقرار و خدمات‌رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفر در ۵ استان دایر می‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ - 21October 2018

استقرار ۱۶۵ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی در ۵ استانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در نشست هماهنگی 5 استان شرقی ویژه خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفر؛ گفت:  بیش از ۱۶۵ موکب و محل استقرار و خدمات‌رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفر در ۵ استان دایر می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور افزود: این ایستگاه‌ها با محوریت حضور و مشارکت مردم در خدمت‌رسانی به زائران رضوی برنامه‌ریزی‌شده و در حدود 900 خادم در این ایستگاه‌ها به مردم خدمت می‌دهند.

وی اظهار کرد: این خادمان اعضای هیأت امنای بقاع و اماکن متبرکه و خیران و سایر گروه‌های مردمی هستند و هزینه‌ای که برای ارائه خدمات این ایستگاه‌های صلواتی برآورد شده و عموماً از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود بالغ‌بر یک میلیارد و 770 میلیون تومان هست.

نوروزپور عنوان کرد: عمده این هزینه توسط خیرین و بخشی هم از محل موقوفات مربوطه  تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: 156 هزار پرس غذای گرم در این استان‌ها در قالب ایستگاه‌ها در اختیار زائران قرار می‌گیرد و ظرفیت اقامتی 173 هزار نفر در این محل‌ها نیز پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور ادامه داد: 10 ایستگاه سلامت و 14 نانوایی سیار هم در طول مسیرها دایر می‌شود و در حوزه فرهنگی 181 مبلغ مرد و زن در این ایستگاه‌ها و مسیر به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و 44 هزار بسته فرهنگی هم تدارک دیده شده که در اختیار زائران رضوی قرار می‌گیرد.

معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم در این نشست گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی هم حدود یک هزار مبلغ و مبلغه در طول مسیرهای منتهی به مشهد همراه زائران می‌کند.

حجت‌الاسلام علی دارابی افزود: دوره‌های آموزشی ویژه‌ای هم برای این مبلغان در مشهد برگزار شد تا نسبت به سنت‌ها و رسوم و حساسیت‌های این زائران از قومیت‌ها و گروه‌های مختلف مذهبی آشنا شده و در حوزه ترویج سیره و فرهنگ رضوی و ارائه خدمات فرهنگی و ارتقا سطح معنوی این سفر گام مؤثری بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها