حضور زائران اهل روسیه در مرز شلمچه

یک کاروان از کشور روسیه برای شرکت در راهپیمایی اربعین وارد مرز شلمچه شدند.
کد خبر: ۳۱۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ - 21October 2018

حضور زائران اهل روسیه در مرز شلمچهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پیام جهانی اربعین، ملل و ادیان مختلف را دچار علاقه‌ای عمیق کرده که عشق اباعبدالله را در خون آزادگان جهان دمیده ساخته است.

در این روزها که شوق سفر به عتبات نزد عاشقان اباعبدالله می‌تپد، گروه گروه و فرد فرد با هر دین، نژاد و ملت در کنار هم برای شرکت در عظیم‌ترین راهپیمایی قرن به این حرکت بزرگ می‌پیوندند.

امروز نیز در ادامه این حرکت، ضمن تردد چند گروه از کشور آذربایجان با پوشش واحد و در دست داشتن پرچم یا حسین و پرچم کشور خود، ساعتی پیش گروهی از کشور روسیه وارد محوطه پایانه مرز شلمچه شده و پس از طی مراحل عبور، وارد خاک عراق شدند. در روزهای گذشته زائرانی از کشورهای پاکستان، افعانستان، آذربایجان و دیگر ملل برای شرکت در راهپیمایی اربعین وارد مرز شلمچه شدند و پس از تردد از مرز وارد خاک عراق شدند.

بر اساس این گزارش، تاکنون بالغ بر 200 هزار نفر از مرزهای استان خوزستان راهی عتبات عالیات در کشور عراق شدند. این گروه در شلمچه به تنهایی موکب سیاری به راه انداختند و با فریاد (لبیک یا حسین و لبیک یا زینب)، بیعت مجدد خود را با سالار شهیدان اعلام کرده و از دنیای شرک و کفر برائت جستند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها