سوریه دروغ پردازی های فرانسه درباره رقه را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه ادعای دروغین و گمراه کننده بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره رقه را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۱۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ - 21October 2018

سوریه دروغ پردازی های فرانسه درباره رقه را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری سوریه گفت: همه جهان شاهد ویرانی هدفمند کامل شهر رقه از سوی ائتلاف آمریکایی و اجساد تکه تکه شده غیرنظامیان بی گناه در خیابان‌های این شهر و آواره شده سایر ساکنان آن بودند که این امر در سطح نسل کشی است و باید درباره آن بازخواست صورت گیرد. این در حالی است که همزمان گذرگاه‌های امنی برای خروج تروریست‌های داعش تحت حفاظت نیروهای ائتلاف آمریکایی - فرانسوی برای استفاده از آنها در مناطق دیگری با هدف پیچیده کردن بحران در سوریه و طولانی کردن مدت آن انجام شد.

این منبع افزود: حمایت فرانسه از برخی گروه‌ها در سوریه گواه سیاست خباثت‌آمیزی است که دولت فرانسه در قبال سوریه دنبال می‌کند.

این منبع گفت: آنچه در رقه روی داد، لکه ننگی بر پیشانی فرانسه است که پرونده استعماری سیاه مملو از جنایت آن علیه ملت‌ها را به اذهان متبادر می‌کند.

وی اظهار داشت: افکار عمومی فرانسه و صاحبان وجدان‌های آزاد باید خواهان برملا کردن دروغ پردازی‌های دولت فرانسه باشند که وجهه این کشور را در جهان مخدوش کرده است زیرا فرانسه راضی شده است که دنباله روی کوچک سیاست‌های آمریکا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها