یکی از پیرغلامان اهل بیت در تهران، درگذشت

مرشد داوود رضاییان، شاعر، مداح، مناجات‌خوان و پیرغلام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) روز گذشته در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۳۱۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ - 22October 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مرحوم حاج مرشد داود رضاییان، مداحی را از ۱۶ سالگی آغاز کرد و پس از چندی به عنوان مداح رسمی شمیرانات به ویژه محله لویزان، خلعت مبارک ذاکری سیدالشهدا (ع) را بر تن کرد و عبای مداحی به دوش انداخت.

او که با مرحوم حاج مرشدرجبعلی شمس‌آبادی در هیأت‌های مختلف تهران و شمیرانات به مداحی، نوحه‌خوانی و عزاداری می‌پرداخت، نزد اساتیدی، چون مرحوم حاج علی آهی، مرحوم حاج محمدعلامه، مرحوم حاج محمدتقی فارسی، مرحوم حاج مرتضی طایی شمیرانی (شاعر)، مرحوم حاج محمدعلی اسلامی، مرحوم حاج محمود عرفانی و مرحوم حاج محمود زیادلو با فن مداحی و مناجاتخوانی آشنایی یافت.

او که بازنشسته صنایع دفاع بود، طبع شعرگویی بسیار خوبی داشت و با تخلص «وارسته» شعر می‌گفت که این تخلص را مرحوم آیت‌الله عبدمنافی به او لقب داده بود.

مرحوم مرشد داوود رضاییان تا لحظه آخر عمر روی پای خود بود و مداحی می‌کرد و حتی در شب آخر عمرش در بیمارستان با ناتوانی مفرط به مسؤولان بیمارستان گفت که می‌خواهد مدح‌خوانی کند.

این در حالی است که او حدود سه ساعت بعد از آخرین مداحی‌اش در بیمارستان در سن ۸۴ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیدار اربابش امام حسین (ع) شتافت.

مراسم تشییع پیکر این پیرغلام اهل‌بیت (ع) امروز ساعت ۱۰ صبح از مسجد جامع لویزان برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها