حجت‌الاسلام ارزانی خبر داد؛

ایجاد موکب‌های فرهنگی و هنری «التحاد» برای وحدت مردم ایران و عراق

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ایجاد موکب‌های فرهنگی و هنری «التحاد» برای ایجاد وحدت مردم ایران و عراق در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ - 22October 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «۴۰ سال با رسانه‌ها» و تشریح برنامه‌های کمیته فرهنگی اربعین صبح امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله ارزانی» دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این مراسم با بیان اینکه قرآن با انتقال پیام دین، یک رسانه است، اظهار داشت: قرآن خطاب به پیامبر (ص) به ضرورت اطلاع‌ رسانی اشاره دارد که نشانه جایگاه این مهم است. اطلاع‌ رسانی یکی از بهترین جایگاه‌ها برای نفوذ است. اینکه یک کشور یک خبرنگار را در کنسولگری به قتل می‌رساند نشان می‌دهد یک خبرنگار چقدر می‌تواند مهم باشد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: مساجد در طول تاریخ یکی از موثربخش‌ترین رسانه‌ها بوده‌اند و در طول انقلاب اسلامی نیز مسجد نقش درستی در حوزه رسانه داشته، چون مسجد یک رسانه دین محور، عدالت محور و مردم محور است.

وی خاطرنشان ساخت: فعالیت ما در کار فرهنگ و هنر در دل مسجد است تا با هجمه غرب جلوگیری کنیم و جوانان را به سمت کار هنری سوق دهیم، اما علت ورود ما به اربعین عظمت این اتفاق است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: در تاریخ گزارش شده راهپیمایی‌هایی در اربعین امام حسین (ع) وجود داشته، اما این کثرت جمعیت در هیچ کجای تاریخ گزارش نشده است. این اتفاق یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است که به مردم جسارت داد و مردم جهان نیز در ادامه این حرکت جمع شدند.

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: موکب‌های ما «موکب التحاد» است که کار ویژه آن فرهنگ و هنر است. اربعین یک دانشگاه بزرگ است که ما قصد داریم بهره‌برداری جامع‌تری انجام دهیم و به اتحاد مردم ایران و عراق کمک کنیم. ما در جنگ با ملت عراق روبرو نبودیم بلکه رژیم بعث عراق ما را وارد این اتفاق کرد.

وی تاکید کرد: در موکب‌های ما جوانان ایرانی و عراقی به صورت مشترک از زائرین پذیرایی خواهند کرد. ایرانی‌ها در این موکب‌ها به سبک عراقی‌ها و جوانان عراقی به سبک ایرانی‌ها پذیرایی خواهند کرد. سخنرانی با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و کلیپ‌های فرهنگی و هنری پخش می‌شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: بحث جاماندگان اربعین نیز یک ابتکار است که مردم از میدان امام حسین (ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی تسلی خاطر پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار