یک رسانه ترکیه‌ای اعلام کرد؛

بن سلمان با خاشقچی لحظاتی قبل از مرگ وی تماس داشته است

یک رسانه ترکیه‌ای از تماس تلفنی ولیعهد عربستان با «جمال خاشقچی» لحظاتی قبل از مرگ وی خبر داده است.
کد خبر: ۳۱۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ - 22October 2018

بن سلمان با خاشقچی لحظاتی قبل از مرگ وی تماس داشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه ینی‌شفق در گزارشی اعلام کرده که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دقایقی قبل از مرگ جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد عربستانی، بصورت تلفنی با وی گفت‌وگو کرده و از او خواسته تا به عربستان بازگردد؛ اما خاشقچی با این خواسته بن سلمان مخالفت کرده است.

به نوشته این روزنامه مخالفت خاشقچی با پیشنهاد بن سلمان دلیل قتل وی بوده است.

روزنامه ینی شفق پیش از اقرار عربستان سعودی به قتل خاشقچی، اعلام کرده بود که نیرو‌های امنیتی ترکیه اسناد کاملی از شکنجه و قتل خاشقجی در اختیار دارند.

در همین رابطه قرار است، فردا سه شنبه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، حقایق جدیدی را در مورد قتل خاشقچی افشا کند.

از سوی دیگر میدل ایست آی امروز دوشنبه در گزارشی عنوان داشت که «ماهر عبدالعزیز مطرب» یکی از افسران امنیتی سعودی که اغلب با ولیعهد سفر می‌کند، بخش‌هایی از جسد خاشقچی را داخل چمدان بزرگی جا داده و به عربستان سعودی منتقل کرده است.

به نوشته این رسانه انگلیسی، چمدانی که همراه ماهر عبدالعزیز مطرب بوده در زمان خروج در فرودگاه آتاتورک مورد بازرسی قرار نگرفته است.

دلیل بازرسی نشدن این چمدان آن بود که مطرب از بخش ویژه (وی آی پی) فرودگاه آتاتورک استفاده کرده و پرواز وی پیش از آنکه هشداری از سوی نهاد‌های امنیتی ترکیه در این رابطه داده شود فرودگاه را ترک کرده است.

این در حالی است که منابع سعودی که نامشان فاش نشده، به رسانه‌ها گفته‌اند جسد خاشقچی داخل فرشی پیچیده شد و به یک همدست محلی داده شد تا نابود شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها