حجت الاسلام مهدی عرب در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

پخت نان برای زائران اربعین توسط خانواده‌های شهدای خانوک

دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: مادران و همسران شهدای دفاع مقدس خانوک برای زائران اربعین حسینی و به یاد شهدای دفاع مقدس به پخت نان می‌پردازند.
کد خبر: ۳۱۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 23October 2018

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب، دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان در گفت‌وگو باخبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به سابقه فعالیت بانوان منطقه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: زنان فداکار و غیور  منطقه خانوک نه تنها در دوران دفاع مقدس مردان خود را برای رفتن به جبهه تشویق و حمایت می‌کردند، بلکه خود نیز در زمینه پشتیبانی و کمک به جبهه ها فعال بودند. شهر خانوک در 60 کیلومتری شهر کرمان قراردارد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس مادر شهیدان زادخوش و سایر خانواده شهدا و رزمندگان در این کار پیشقدم شده و نان تازه پخت کرده و به جبهه می فرستادند.

حجت الاسلام عرب بیان کرد: در دوران دفاع مقدس  هر 2 هفته، سه نوبت چند کامیون نان برای رزمندگان فرستاده می‌شد. هزینه این کار به صورت خودجوش و با کمک های مردمی تامین شده و نان محلی خوشمزه و با کیفیت در اختیار رزمندگان قرار می‌گرفت، این کار تا پایان دوران دفاع مقدس ادامه داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پیاده روی اربعین  و نیاز به نان برای زائران از سال گذشته بار دیگر بانوان منطقه خانوک فعالیت خود در عرصه پخت نان را از سر گرفتند و به یاد دوران دفاع مقدس و به خاطر زنده نگهداشتن نام و یاد شهدای خود به پخت نان برای زائران اربعین  مشغول می شوند.

خانواده‌های شهدای خانوک برای زائران اربعین نان می‌پزند

دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان یادآورشد: بیش از 10 تن آرد برای پخت نان تهیه شده و تا 2 روز بعد از اربعین زائران به پخت نان می‌پردازند، بانوان نانوای گردان خانوک در موکبی نزدیک کربلا مستقر می‌شوند. منطقه خانوک در استان کرمان بیش از 56 تقدیم اسلام کرده است،که 47 شهید دوران دفاع مقدس و بقیه شهدای حادثه غدیر هستند.

 وی یادآورشد: خواهر شهیدان زاد خوش، بعد از فوت مادرش که همیشه پیشقدم بوده اند، راه مادر را ادامه داده و سایر خانواده های شهدا منطقه نیز همانند سالهای گذشته آنان را یاری می‌دهند؛ که از جمله می‌توان به خانواده شهیدان «اسدی»،«عرب نژاد»،«مهدوی» اشاره کرد. همچنین برنامه های دیگری نیز برای اربعین بانوان منطقه خانوک به یاد شهدا در این روزدر منطقه خود برگزار می‌کنند.

عرب خاطر نشان کرد: این گردان در مناسبت‌های مختلف از جمله در نیمه شعبان در قم و در 28 ماه صفر در مشهد مقدس به پخت نان می‌پردازند.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار