معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو خبر داد؛

آثار تجسمی حوزه هنری در 7 ایستگاه مترو بازنمایی می‌شود

احسان بیسادی از همکاری با حوزه هنری در نمایش عمومی آثار برجسته حوزه تجسمی در هفت ایستگاه متروی تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ - 22October 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «احسان بیسادی» معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو ضمن اعلام خبر نمایش آثار تجسمی حوزه هنری اظهار داشت: اولین نگاه خانه مترو در ایستگاه تئاتر شهر تهران با نمایش تابلوی نقاشی «توبه حر» اثر استاد کاظم چلیپا افتتاح شده است. این اقدام با افزایش تعداد نگاه خانه‌ها در 7 ایستگاه جریانی ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: این نگاه خانه‌ها در حال حاضر در مرحله جانمایی قرار دارند و در فاز اول با موسسه سپهر سوره هنر و حوزه هنری همکاری داریم و بعدها سازمان‌های فرهنگی دیگری هم با این بخش برای نمایش آثار فاخر فرهنگی و هنری همکاری می‌کنند.

بیسادی با بیان این که آثار هنری برای نمایش در نگاه خانه ها بر اساس تقویم فرهنگی و مناسبت ها انتخاب می شوند، عنوان کرد: در اولین بازنمایی به دلیل همزمانی با ایام اربعین حسینی تابلوی «توبه حر» اثر شاخص مرتبط با واقعه عاشورا را انتخاب کرده ایم و در ایام دیگر سال بنا بر تقویم به نمایش آثاری متناسب با مناسبت ها در رشته های مختلف می پردازیم.

وی با اشاره به سایر برنامه های فرهنگی و اجتماعی این معاونت ادامه داد: در همکاری با سفارت عراق و با شعار «حب الحسین یجمعنا» آیین ها و مناسک فرهنگی دو ملت ایران و عراق در ایام عزاداری در مترو به نمایش گذاشته می شود. همچنین اسامی 1000 شهید دفاع مقدس که در نامشان حسین و نام های مرتبط با واقعه عاشوراست، در تابلویی درج و به نمایش گذاشته خواهد شد. بعد از این ایام نیز برای هفته کتابخوانی در تدارک برنامه های مفصل فرهنگی هستیم.

گفتنی است، تابلوی نقاشی «توبه حر» اثر کاظم چلیپا به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر در همکاری با مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو در نگاه خانه زیرگذر مترو تئاتر شهر تهران بازنمایی شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار