استاندار لرستان مطرح کرد؛

ضرورت تحلیل فلسفه و چرایی انقلاب در برنامه‌های چهل سالگی انقلاب برای جوانان

سید موسی خادمی گفت: باید سعی کنیم در برنامه های چهل سالگی انقلاب، فلسفه و چرایی انقلاب اسلامی را به درستی تحلیل کنیم که دلایل و اهداف انقلاب اسلامی چه بوده و تاکنون به کدام خواسته‌ها دست پیدا کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۱۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱ - 22October 2018

تحلیل فلسفه و چرایی انقلاب در برنامه های چهل سالگی انقلاب برای جوانانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «سید موسی خادمی» در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که امروز 30 مهرماه در خرم آباد تشکیل شد، اظهار داشت: فرهنگ عمومی باید شیوه‌های تقویت کارهای درست جامعه سنتی را بررسی کند.

وی گفت: فرهنگ عمومی مجموعه ارزش‌ها، باورها و عقاید یک جامعه است، از این رو باید در این جلسه فرهنگ و باورهای محلی را بررسی کنیم.

استاندار لرستان افزود: جامعه عشایری و سنتی ما با خود باورهایی مانند فرهنگ تعاون و همکاری در کارهای کشاورزی و ساخت و ساز دارد که باید آن را تقویت کرد.

خادمی عنوان کرد: بخش دیگری از فرهنگ محلی در بحث شیوه‌های عزاداری و رسوم عروسی مشکلات اساسی دارد که باید در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گیرد و برای رفع آنان فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های مهم روز ۱۳ آبان مانند تبعید حضرت امام (ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی که هرکدام بحث‌ها و تحلیل‌های خاص خود را دارد،تصریح کرد: نامگذاری روز ملی استکبارستیزی خیلی با مسمی است و باید با همکاری تمامی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کرد تا مقدمات لازم برای حضور اقشار مختلف مردم را در این روز فراهم کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه اکنون که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم نباید تنها به ارائه خدمات بسنده کنیم، خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم فلسفه و چرایی انقلاب را به درستی تحلیل کنیم که دلایل و اهداف انقلاب اسلامی چه بوده و تاکنون به کدام خواسته‌ها دست پیدا کرده‌ایم.

خادمی چهل سالگی انقلاب را یک فرصت خوب دانست  که پایه‌ها و فلسفه انقلاب اسلامی را برای جوانان، دانش آموزان و دانشجویان تحلیل شود و یاد آورشد: باید فلسفه انقلاب را در تریبون‌های آزاد شرح داد و از نظرات مختلف در این زمینه استفاده کرد تا جوانان بهتر با انقلاب اسلامی آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها