صادق الحسینی:

امام(ره) بیداری اسلامی را در جهان برهمگان ثابت کرد/هرکس حول محور مقاومت حرکت کند پیروز خواهد شد

کارشناس امور جهان اسلام، نقش امام خمینی(ره) در بازسازی هویت دینی را اثربخش عنوان کرد و گفت: ایشان هویت مسلمانان جهان اسلام را بازسازی کرد و دین واسلام را به عنوان منظومه کامل حیات و زندگی احیا کردند.
کد خبر: ۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ - 04June 2013

امام(ره) بیداری اسلامی را در جهان برهمگان ثابت کرد/هرکس حول محور مقاومت حرکت کند پیروز خواهد شد

محمد صادق الحسینی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان این که امام(ره) برای اولین بار مردم را از انتظار سلبی به انتظار ایجابی دعوت کردند، خاطرنشان کرد: تأکید امام(ره) این بود که برای ظهور امام زمان(عج) باید مبارزه، جنگ و جهاد کرد و ایشان به صرف این که فقط بنشینیم و دعا کنیم که زمان ظهور فرا رسد، اکتفا نمی کرد.

وی اظهار داشت: همچنین مسأله دیگری که امام(ره) به عنوان خوراک اصلی معنوی بازبینی کردند، ایجاد فقه حکومتی بود که «مدرس» در حد شعار آن رامطرح کرد و بعضا در مبارزات سیاسی شان ظاهر شد ولی امام(ره) برای اولین بار فقه حکومتی یعنی اقامه حکومت اسلامی را مطرح کرد و اعتقاد داشت برای این که مسلمان واقعی باشیم باید اقامه حکومت اسلامی کنیم.

این کارشناس امورجهان اسلام خاطرنشان کرد: فکر می کنم بعد از 33 سال تجربه موفق و پویای جهان تشیع و جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن مقام معظم رهبری، توانسته ایم الگوی خوبی برای دیگرکشورها صادر کنیم همان طور که امام منظورشان از صدور این بود که این الگو را به گوش جهانیان برسانیم.

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) خطاب به مردم فرمود: «اگر باور کنید که می توانید، خواهید توانست.» این باور خواستن و توانستن را مردم دنیا در لبنان و فلسطین و مقاومت آنها مقابل رژیم صهیونیستی مشاهده کرد. امام(ره) توانست عملا بیداری اسلامی را به دنیا ثابت کند که این اسلام قادر به چالش کشاندن جهان غرب که متشکل از سرمایه داری و کمونیسم است، خواهد بود.

این کارشناس جهان اسلام به مسأله بحران سوریه و نقش مقاومت مردم این کشور اشاره کردوگفت: بحران سوریه یک بیداری جدیدی در جهان اسلام به وجود آورد و برهمگان ثابت کرد که قدرت نه از لوله تفنگ، نه با کمک اجنبی هایی مثل آمریکا ونه با همکاری رژیم صهونیستی تولید می شود بلکه هر کسی که آزادانه و حول محور مقاومت دور از اسرائیل و آمریکا حرکت کند، پیروز میدان جنگ خواهد بود.

وی افزود: در تحولات اخیر سوریه ثابت شد بیش از 40 کشور دنیا از جمله تروریست ها، آمریکا و اسرائیل  نتوانستند کاری انجام دهند و محور مقاومت و ایستادگی مردم شریف سوریه رمز موفقیت آنها بوده است.

صادق الحسینی با بیان این که 3 جبهه ایران ، حزب الله لبنان ودولت سوریه ، جنگ تمام عیاری برای راندن و اخراج تکفیری ها و پاکسازی تروریست ها و توطئه گران به راه انداخته اند، گفت: یک تحول بزرگ در حال اتفاق است و ثابت خواهد شد همان شکستی که در لبنان وجنگ 33 روزه علیه توطئه گران، صورت گرفت این بار نیز در سوریه شکل خواهد گرفت.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار