به منظور شرکت در حماسه اربعین حسینی صورت پذیرفت؛

ورود اولین کاروان زائران افغانی به مرز دوغارون خراسان رضوی

اولین کاروان زائران افغانی به منظور شرکت در حماسه اربعین حسینی وارد مرز دوغارون خراسان رضوی شد.
کد خبر: ۳۱۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ - 22October 2018

ورود اولین کاروان زائران افغانی به مرز دوغارون خراسان رضویبه گزارش دفاع پرس از مشهد، اولین گروه زائران افغانی ظهر دوشنبه به منظور شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی از مسیر مرز دوغارون وارد خراسان رضوی شدند تا پس از زیارت بارگاه منور رضوی راهی عراق شوند.

پیش بینی شده طی روزهای آینده ۴۰ هزار زائر افغانی عتبات عالیات که بیشتر ساکن شهرهای هرات و قندهار هستند در مرز دوغارون حضور یافته و پس از طی کردن تشریفات قانونی وارد ایران شوند.

مسئولان مرزبانی نیز اعلام کردند به منظور جلوگیری از اتلاف وقت زائران حسینی ساعت کاری مرز دوغارون ۲ ساعت افزایش یافته است و خدمات پذیرایی و درمانی نیز در مرز به زائران ارائه می شود.

هلال احمر خراسان رضوی نیز اعلام کرد تیم های لازم امدادی و پایش سلامت در این مرز مستقر شده اند تا در صورت نیاز خدمات لازم را به زائران ارئه کنند.

همچنین ۸۰۰ زائر افغانستانی امروز پس از تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت این بارگاه نورانی و مقدس برای شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی راهی کربلای معلی شدند.این کاروان از شهر قندهار افغانستان قصد عزیمت به کربلا را داشتند، ولی برای گرفتن اذن زیارت امام حسین(ع) از امام رضا(ع) به این بارگاه نورانی مشرف شده‌اند.

 ۲۰۰ نفر از اعضای این کاروان زیارت اولی هستند و برای نخستین بار به زیارت ثامن‌الائمه(ع) مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها