آخرین اخبار مرز مهران؛

تردد ۴۳۵ هزار نفر از مرز مهران/ هوا تا ۳ روز آینده پایدار است

تردد ۴۳۵ هزار نفر از مرز مهران، پایداری وضعیت هوا تا سه روز آینده در استان، برگزاری نشست مشترک مرزبان ایران و عراق و...از مهمترین اخبار حوزه اربعین در استان ایلام و مرز مهران است.
کد خبر: ۳۱۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ - 22October 2018

تردد ۴۳۵ هزار نفر از مرز مهران/ هوا تا ۳ روز آینده پایدار استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پس از طوفان دیشب که خساراتی به زیرساخت ها و موکب ها در شهر مهران وارد شد، امروز وضعیت تردد زائرین در مرز و پایانه مرزی مهران به حالت عادی بازگشت.

حسن عبداللهی یکی از زائران گفت: به آسانی از مرز در حال خروج هستیم که خود را به کربلا برسانیم، تمام سختی ها به عشق امام حسین(ع) آسان می شود دیشب هم در راه با بارندگی مواجه شدیم ولی هم اکنون همه زائران صحیح و سلامت در حال عبور از مرز هستند.

در شهر مهران و پایانه مرزی نیز مردم و موکب ها با تمام توان از زائرین پذیرایی می کنند، هادی نظری یکی  از موکب داران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از شب گذشته همه ما در تکاپو هستیم که موکب ها را دوباره برقرار کنیم و به زائران خدمات رسانی کنیم.

تردد ۴۳۵ هزار نفر در مرز مهران

محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون خروج در پایانه مرزی مهران به سهولت در حال انجام است.

وی افزود: از ساعت ۱۲ شب گذشته تا به امروز بیش از ۸۰ هزار نفر زائر از مرز بین المللی به کشور عراق تردد داشته اند.

وی بیان داشت: از اول صفر تا به این لحظه بالغ بر ۴۳۵ هزار نفر خروج و ورود زائر از مرز بین المللی مهران انجام گرفته است.

وی گفت:  ۵۹ درصد تردد زائرن اربعین در کشور تاکنون از مرز مهران صورت گرفته است.

 نشست مشترک فرمانداران مرزبانان ایران و عراق در پایانه مرزی مهران با هدف سهولت در تردد زائرین اربعین

سردار قاسم رضایی عصر دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران ایران و عراق در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: همه زائران  با در دست داشتن مدارک لازم اعم از گذرنامه و ویزا از مرزهای سه گانه کشور به سهولت در حال تردد هستند که این امر ناشی از تلاش ها و برنامه ریزی های بین دو کشور است.

وی افزود: ما در کنار این، باید تسهیل تردد و امنیت را ایجاد کنیم نه صرفا در پایانه ها بلکه در کل مرزهای مشترک به ویژه مرزهایی که در استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان است.

سردار رضایی عنوان کرد: توافق شد گشت های همزمان داشته باشیم، همچنین نیروها را بیشتر کنیم برای این که بتوانند خدمات دهی خوبی به زائران داشته باشند و خستگی را ایجاد نکنند.

وی گفت: اربعین امام حسین(ع) یک همایش بزرگ جهان است، همه برنامه های طرفین بر این شد که تسهیلاتی فراهم کنیم که زائرین بالاترین و بیشترین بهره برداری از این ایام داشته باشند.

حامد عبدالله فرمانده مرزبانی عراق نیز گفت: تدابیر لازم برای تردد و حمل و نقل زائران از پایانه مرزی مهران تا کربلای معلی و نجف اشرف اندیشیده شده است.

افزایش حجم تردد در محورهای استان

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر چه به اربعین حسینی نزدیک تر می شویم بار ترافیک در محورهای مواصلاتی استان بیشتر خواهد بود.

وی افزود: یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان محور ایلام- مهران است، با بازگشایی تونل اربعین بار ترافیکی در این محور نیز خواهیم داشت.

وی گفت: از محور مهران- دهلران نیز در بحث بار ترافیک استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس راه ایلام افزود: زائرینی که در محورهای مواصلاتی استان تردد می کنند باید مدیریت سفر داشته باشند، سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند که بتوانند با آرامش خاطر بیشتری رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: در حال حاضر تمام محورهای پنج گانه استان باز و ترافیک بسیار روان است، توصیه می کنم رانندگان در زمان سفر از سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

پایداری هوا تا سه روز آینده در استان

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سامانه بارشی که طی دیشب وارد استان شده تا حد زیادی تضعیف شده اما کماکان انتظار رگبار و رعد و برق را در سطح استان داریم.

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت امروز به تدریج از سطح استان خارج می شود.

وی تصریح کرد: این سامانه بارش های قابل توجهی را به دنبال داشت به طوری که در بین مراکز شهرستان ها لومار با ۴۵ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشت و کمترین میزان بارندگی نیز در شهر دهلران با ۱۹ میلی متر بود.

وی گفت: طی سه روز آینده وضعیت پایداری در سطح استان داریم اما از اواخر هفته طی روز پنجشنبه و جمعه وزش باد نسبتا شدید تا شدید را در مناطق مرزی به خصوص داریم که می تواند باعث گرد و خاک محلی شود و همچنین طی روز جمعه هم سامانه بارشی نسبتا پرقدرتی وارد استان می شود.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها