مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی مطرح کرد؛

57 آسیب در حوزه فضای مجازی در کمین نوجوانان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی گفت: 57 آسیب در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی در بحث مربوط به فضای مجازی و رسانه‌های نوین در کمین نوجوانان و جوانان است.
کد خبر: ۳۱۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ - 23October 2018

57 آسیب در حوزه فضای مجازی در کمین نوجوانانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی در کارگاه آموزشی آسیب‌های رسانه‌های نوین که با حضور 300 نفر از اولیاء مدارس برگزار شد، با محوریت فضای مجازی با اشاره به مهمترین آسیب برگرفته از فضای مجازی و رسانه‌های نوین در حوزه اخلاقی اظهار داشت: یکی از 57 آسیب مهم فضای مجازی بلوغ جنسی زودرس در کودکان است که با توجه به ورود رسانه‌های مجازی به زندگی روزمره خانواده ها ایجاد می شود.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ماهواره گندآب فساد و فضای مجازی قتلگاه نوجوانان است از این رو هوشیاری والدین در نحوه استفاده فرزندان آنها از این رسانه ها مهمترین ضرورت در بحث تربیتی محسوب می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: امروزه مهمترین رسالت والدین مراقبت آنها از فکر و اندیشه فرزندشان است چرا که همواره توجه به این موضوع یکی از تاکیدات مهم قرآن کریم است.

مشایخی با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان گفت: یکی از راهکارهای مهم در راستای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی غنی سازی اوقات فراغت فرزندان و همین طور مشارکت آنها در برنامه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی سالم است.

وی ادامه داد: حضور آنها در برنامه های جمعی نظیر فعالیت در حلقه های صالحین، اردوهای فرهنگی، کلاس‌های ورزشی و هنری، برقراری پیوند ارتباطی قوی و مستحکم با والدین و همینطور اقوام می‌‌تواند آنها را از گرفتاری به این آسیب ها دور کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر‌نشان کرد: آشنایی جوانان با سبک و سیره شهدا و همین طور فرهنگ دفاع مقدس نیز می‌تواند آنها در مقابل آسیب‌های حاصل از استفاده رسانه‌های نوین بیمه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها