سردار پاکپور در جمع خبرنگاران خبر داد

اشراف اطلاعاتی سپاه در عمق خاک عراق/ برگزاری رزمایش نیروی زمینی تا پایان امسال

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: بحمدالله امروز به لحاظ اطلاعاتی و رصد تحرکات اشراف کاملی بر وضعیت درون عراق داریم و این جریان اطلاعاتی تا عمق این کشور امتداد دارد.
کد خبر: ۳۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ - 20October 2014

اشراف اطلاعاتی سپاه در عمق خاک عراق/ برگزاری رزمایش نیروی زمینی تا پایان امسال

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه یادواره شهدای نیروی زمینی سپاه، در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در جنوب شرق کشور اظهار داشت: به برکت خون شهدا اوضاع امنیتی مناطق مرزی کشور مطلوب است و وحدت خوبی را در شرق کشور بهخصوص در استان سیستان و بلوچستان شاهد هستیم.

وی با بیان این که حوادث تروریستی شرق کشور ریشه در بیرون از مرزها دارد، تصریح کرد: امروز بسیجیان بلوچ مرزبان شدهاند و مقابل این اقدامات ایستادهاند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه متاسفانه پاکستان کنترلی بر مرز ندارد و مرزها رها شده است؛ به آستانه تحمل ایران در برابر اقدامات تروریستی اشاره و خاطرنشان کرد: ما این حق را برای خود محفوظ میدانیم که در زمان مناسب اقدام کنیم.

سردار پاکپور تأکید کرد: ما با اقدامات تروریستی در هر نقطهای که صورت بگیرد برخورد میکنیم و اطلاعات مربوط به ورود اشرار به کشور را به مسئولان دیپلماسی ارائه کردهایم. گروههای تروریستی شرق کشور از خلأهای موجود در مرز پاکستان استفاده کرده و وارد کشور میشوند.

وی برخورد پاکستان با گروهکهای تروریستی را خواستار شد و بیان کرد: ما به پاکستان حق میدهیم؛ چون کنترلی بر مرزها ندارد و اعلام میکنیم که آماده تامین امنیت مرزهای مشترک دو کشورهستیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پاسخ به سؤالی پیرامون تعقیب اشرار در خاک پاکستان اظهار کرد: اگر مناطق مرزی ما از طرف مقابل مورد حمله قرار گیرد حق هر اقدامی را برای خود محفوظ میداریم.

سردار پاکپور همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون ارتباط عملیاتی بین تروریستهای شرق کشور و تروریستهای فعال در سوریه و عراق وجود دارد، اظهار کرد: ارتباط عملیاتی بین آنها وجود ندارد و تا الان شاهدی بر این مدعا نداریم.

وی در پاسخ سوالی پیرامون سیاستهای ترکیه در قبال حوادث منطقه گفت: ترکیه در سیاست خود سردرگم شده و واقعا نمیداند چه باید بکند؛ آنها تانکهای خود را در نزدیکی کوبانی مستقر کردهاند، ولی نمیدانند باید چه کاری انجام دهند.

این مقام ارشد نظامی افزود: برخورد ترکیه از ابتدا در حمایت از گروههای تروریستی اشتباه بود و همین موضوع باعث شده آنها دچار سردرگمی شوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین در خصوص تحولات عراق تاکید کرد: ما بر تحولات عراق مسلط هستیم و اشراف اطلاعاتی کاملی در عمق خاک عراق داریم.

سردار پاکپور در پایان با اشاره به رزمایشهای این نیرو در سال جاری گفت: ما تا پایان سال یک رزمایش برگزار میکنیم؛ ولی برنامهای برای رزمایش مشترک نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار