درخواست تشکیل هیئت تحقیق قتل خاشقجی توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل

گزارشگر ویژه سازمان خواستار تحقیقات جامع و گسترده پیرامون حادثه قتل جمال خاشقجی، نویسنده منتقد سعودی شده است.
کد خبر: ۳۱۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ - 23October 2018

درخواست تشکیل هیئت تحقیق قتل خاشقجی توسط گزارشگر ویژه سازمان مللبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از وبگاه سازمان ملل، «دیوید کی»، گزارشگر ویژه سازمان ملل و کارشناس این سازمان در زمینه حمایت و ترویج حق آزادی بیان در واکنش به قتل جمال خاشقجی، نویسنده منتقد سعودی از دولت‌ها خواسته است هروقت نویسنده‌ و یا روزنامه‌نگاری تحت آزار و شکنجه قرار می‌گیرد، از طریق ارگان‌های سازمان ملل چه مجمع عمومی و چه شورای امنیت اقدامات لازم را در حمایت از آزادی بیان انجام دهند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین خواستار آن شده تا هیئت تحقیق پنج نفره متشکل از کارشناسان بی طرف در سازمان ملل تشکیل و نتایج اعلام شده توسط تیم تحقیقات ترکیه در مورد قتل خاشقجی را که طی دو هفته گذشته بصورت محرمانه عنوان شده، بررسی کند.

دیوید کی گفت که این هیئت قادر خواهد بود با دسترسی به تحقیقات صورت گرفته در مورد خاشقجی، عاملان این حادثه هولناک را شناسایی و معرفی کند.

کارشناس سازمان ملل در عین حال خواستار آن شده تا تحقیقات فعلی پیرامون قتل خاشقجی که توسط دولت ترکیه انجام می‌شود، بصورت شفاف و کامل دنبال گردد و عاملان این حادثه نیز شناسایی شوند.

عربستان سعودی چهار روز پیش قتل جمال خاشقجی، نویسنده منتقد را در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه تائید کرد.

تائید قتل خاشقجی توسط مقامات ریاض، با واکنش‌ها و نگرانی‌های گسترده جهانی روبرو شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار