حجت‌الاسلام ابوترابی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نمایش «خاتون» اثر ماندگاری از هنر متعهد انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت تهران معتقد است که نمایش «خاتون» اثر ماندگاری از هنر متعهد انقلاب است که در عصر حاضر به خوبی می‌درخشد.  
کد خبر: ۳۱۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ - 25October 2018

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابرترابی امام جمعه موقت تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: در طول گذر چند دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی هنر‌های نمایشی خصوصا هنر تئاتر بودیم و امروز این هنر مورد استقبال و توجه ویژه نسل جوان و ملت عزیز ماست.

وی با بیان اینکه در این عصر و کوران رشد تئاتر، شاهد شکوفایی تئاتر دینی و مذهبی توسط هنرآفرینان و کارگردانان متعهد، عالم و هنرمند هستیم، افزود: نمایش ارزشمند «خاتون» یکی از آثار ماندگاری است که زمینه توجه ملت عزیز را به خود جلب کرده است که در این راستا باید از عوامل این نمایش تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی اضافه کرد: نمایش «خاتون» برای سومین سال متوالی مورد استقبال جوانان، مردم و مخاطبان قرار گرفته است که امیدوارم همچنام کارگردانان عالم و متعهد با فهم آموزه‌های دینی مانند حسین عالم‌بخش، ارزش‌های اسلامی و فرهنگ مقاومت، استقامت، ارزش‌های اخلاقی و انسانی را به تصویر بکشند و این مفاهیم را در عرصه تئاتر، فرا روی ملت ایران قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نمایش «خاتون» اثر ماندگاری از هنر متعهد انقلاب است که در عصر امروز به خوبی می‌درخشد.

به گزارش دفاع پرس، کریم اکبری مبارکه، علی برجی، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، کیمیا ملائی و میلاد محمدزاده هنرمندان کشورمان در این نمایش ایفای نقش می­‌کنند و قرار است روایتگر وقایعی از خرابه شام باشند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خرابه معروف شام در کنار قصر سبز یزید، مدتی از رفتن اسرا از شهر می‌گذرد و مسوولین حکومتی برای خرید آن خرابه به نزد «آسیه» پیرزن صاحب ویرانه می‌آیند. «آریحا» دختر کوچک نصرانی که یتیم است و نزد عمویش «یوحنا» که تاجر جوانی است به آنجا رفت ­و آمد دارد و با همبازی خود در حجره‌ای مشغول بازی است. مأمورین حکومت در هنگام حضور در خرابه با «حمیده» یکی از غساله‌های شهر که همدم «آسیه» است و «یوحنا» برخورد می‌­کنند و ...

برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: کارگردان و نویسنده: حسین عالم­بخش، دستیار کارگردان: محمد رحمانی، موسیقی: محمد فرشته ­نژاد، طراح صحنه: ساسان فرهادپور، طراح لباس: سهیلا جوادی، طراح حرکت فرم: میلاد محمدزاده، مسئول هماهنگی و پیگیری: حسین بنیاد، مسئول اجرا: مبین دودانگی، مسئول مدعوین: اعظم توکلی­ زاده، پشتیبانی: علیرضا یافتیان، گرافیست: امیر شهرابی، مشاور رسانه­‌ای: رامین سفری، عکاسان: ساناز طالبی و نیلوفر افشار.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها