تولید بیش از 140 قسمت نمایش رادیویی با موضوع دفاع مقدس

مرکز هنرهای نمایشی رادیو بیش از 140 قسمت نمایش رادیویی را برای پخش از شبکه های مختلف صدا تولید کرده است.
کد خبر: ۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹ - 15September 2013

تولید بیش از 140 قسمت نمایش رادیویی با موضوع دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نمایش های "باروی آتش"، "فصل عشق"، "من چمران هستم"، "خبر آن روزها"، "نشانی قلب من است"، "سوران سرد"، "دگر کسی هامور نمی خورد"، "صعود به ارتفاع بی نهایت" عناوین برخی از نمایشهایی است که با حضور بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو در هفته دفاع مقدس پخش میشود.

باروی آتش

داستان رزمنده ای است که در زمان جنگ با رشادت های همرزمان خود مواجه شده است. این داستان از سوی مادر این رزمنده روایت می شود. نمایش "باروی آتش" در 5 قسمت و برای پخش از رادیو معارف تولید شده است. نویسنده آن مریم تاجیک، سردبیر و تهیه کننده آن بابک صفی خانی و کارگردان آن فریدون محرابی است.

فصل عشق

داستان پسری 16 ساله به نام نورالدین عافی از اهالی روستای خنجان تبریز است که به جبهه می رود و 80 ماه در آنجا می ماند. این نمایش در 5 قسمت و برای پخش از رادیو ایران تولید شده است. نویسنده این نمایش مجتبی قدمشاه و سردبیر و تهیه کننده آن طیبه محمدعلی و کارگردان این نمایش فریدون محرابی است.

نشانی قلب من است

داستان جوانی است که بیماری قلبی دارد، قلب  رزمنده ای را به او پیوند می زنند و شخصیت جوان با توجه به قلبی که از رزمنده دریافت کرده است عوض می شود. این نمایش در 60 قسمت برای پخش از رادیو نمایش تولید شده است. نویسنده این نمایش مرضیه رشیدبیگی است و سردبیر و تهیه کننده آن  مهتاب امینی و کارگردان آن مجید حمزه.
 

خبر آن روزها

این نمایش بر اساس زندگی سیده زهرا حسینی و رمان دا تنظیم شده و در 30 قسمت برای پخش از رادیو نمایش تولید شده است. نویسنده این نمایش جهانشاه آل محمود و سردبیر و تهیه کننده آن شهلا نیساری است و کارگردان آن میکائیل شهرستانی.

سوران سرد

این نمایش بر اساس رمان 4 جلدی سوران سرد، نوشته جواد افهمی تنظیم شده و درباره سربازانی است  که در غرب کشور در پایگاه سوران در حال خدمت اند. در این پایگاه جاسوسی برای شبکه ضد انقلاب فعالیت می کند و ... این نمایش در 30 قسمت برای پخش از رادیو نمایش تولید شده است. تنظیم کننده وکارگردان این نمایش جواد پیشگر است و سردبیر و تهیه کننده آن محمد مهاجر.  

دیگر کسی هامور نمی خورد

این نمایش با نگاهی به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران حکایت مسافرانی را نقل می کند که در دریای جنوب شهید شده اند و ماهی های هامور برخلاف ذاتشان آن ها را نمی خورند. این نمایش در6 قسمت برای پخش از رادیو ایران تولید شده است. نویسنده این نمایش علی جولایی است و تهیه کننده و سردبیرآن بابک صفی خانی و کارگردان آن فریدون محرابی.

صعود به ارتفاع بی نهایت

این نمایش داستان جانبازی است که اعضای بدن خود را اهدا می کند و در 6 قسمت برای پخش از شبکه های رادیویی سلامت و تهران تولید شده است. نویسنده این نمایش علی جولایی است و سردبیر و تهیه کننده آن شهرام میرشکاک و کارگردان آن ندا هنگامی.


لازم به ذکر است، علاوه بر نمایش های رادیویی، 6 رادیو فیلم با نام های: "و اینک بهشت " (صادق آشتیانی)،" ضد گلوله" (مصطفی کیایی)، "آژانش شیشه ای" (ابراهیم حاتمی کیا)، "روزهای زندگی" (پرویز شیخ طادی)، "سجاده آتش" (احمد مرادپور) "گلوگاه شیطان" (حمید بهمنی) و سریال " خوش غیرت" تولید شده است که در این ایام هر روز از رادیو نمایش پخش می شود.

نظر شما
پربیننده ها