معاون فرهنگی قوه قضاییه اعلام کرد

31 پیش همایش درمورد امر به معروف و نهی از منکر در استان ها برگزار شد

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه 31 پیش همایش امر به معروف و نهی از منکر در استان های کشور برگزار شد، گفت: حاصل این نشست ها برای غنی سازی همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر تجمیع شده و در کمیسیون های مربوطه در همایش ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵ - 20October 2014

31 پیش همایش درمورد امر به معروف و نهی از منکر در استان ها برگزار شد

به گزارش دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین "هادی صادقی" معاون فرهنگی قوه قضاییه روز دوشنبه در نشست خبری افزود: امر به معروف و نهی از منکر موضوع مهمی است که از چند سال پیش در دستور کار معاونت فرهنگی قوه قضاییه قرار گرفته است.

به گفته وی، به خاطر برخوردهایی که گاه در سطح جامعه با آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت گرفته، برخی از این موارد به دستگاه قضایی نیز کشیده شده است.
 
صادقی ادامه داد: یک طرف آمر به معروف و ناهی از منکر بود که طرف دیگر گاهی برخورد نامناسب با این آمر داشت و برخی از این موارد موجب مجروح شدن و گاهی شهید شدن می شد که شهید خلیلی نمونه ای از این مورد بود.
 
وی با طرح این سووال که آیا در حوزه قضایی در این باره خلأیی نداریم و آیا از همه ظرفیت های موجود استفاده می کنیم، تصریح کرد: در همین راستا قوه قضاییه این همایش ملی را برگزار می کند و تجربه های عینی این دستگاه خصوصا دادستان ها در مساله امر به معروف و نهی از منکر جمع بندی شده تا مشکلات را ببینیم و برای رفع آن چاره اندیشی کنیم.
 
معاون فرهنگی قوه قضاییه سپس به موضوع برگزاری مسابقات قرآن در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این مسابقات که در سه مرحله استانی، منطقه ای و سراسری برگزار می شود، همکاران خانم نیز امسال به جمع شرکت کنندگان اضافه شده اند و برنامه ما این است تا در سال آینده خانواده های همکاران را نیز اضافه کنیم.
 
همایش روسای دادگستری سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، از دیگر موضوعاتی بود که معاون فرهنگی قوه قضاییه به آن اشاره کرد و افزود: در این همایش برنامه های مدیریت فرهنگی در حوزه قضا، اخلاق حرفه ای و تعالی سازمانی، مباحث سیاسی و مرتبط با خانواده و پیوست فرهنگی در دستگاه قضا مورد بررسی قرار گرفت.
 
همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر هفته آینده برگزار می شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار