دیدار هیأت مصری با گروه‌های فلسطینی و عزم راسخ قاهره برای حصول آشتی

هیأت امنیتی مصری برای چهارمین بار طی 10 روز اخیر به نوار غزه آمد و با گروه‌های مختلف فلسطینی دیدار کرد تا عزم خود برای حصول آتش‌بس در نوار غزه و آشتی داخلی را بار دیگر نشان دهد.
کد خبر: ۳۱۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ - 24October 2018

دیدار هیأت مصری با گروه‌های فلسطینی و عزم راسخ قاهره برای حصول آشتیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، هیأت امنیتی مصری امروز (چهارشنبه) برای چهارمین بار طی ده روز اخیر وارد نوار غزه شد و ریاست آن را «احمد عبدالخالق» مسئول پرونده فلسطین در دستگاه اطلاعات مصر بر عهده داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، این هیأت امروز دیداری با اعضای ارشد گروه‌های مختلف فلسطینی در دفتر «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس تشکیل داد.

در ادامه این گزارش آمده است «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار حضور داشته است.

این سفر در راستای تکمیل سفر روز دوشنبه (هفته جاری) هیأت مصری انجام شده است؛ منابع آگاه می‌گویند هیأت مصری تماس‌ها میان غزه، رام‌الله و رژیم صهیونیستی را تا نهایی شدن توافق آتش‌بس و آشتی داخلی میان گروه‌های فلسطینی ادامه خواهند داد.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز دور روز پیش بر ادامه تلاش‌های این کشور برای توقف خونریزی در نوار غزه و کم کردن از رنج مردم این منطقه تأکید کرد.

تشکیلات خودگردان اعلام کرده ابتدا باید تکلیف آشتی ملی مشخص شود و پس از آن به سراغ پرونده آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در نوار غزه رفت.

در همین راستا «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس نسبت به تلاش‌های «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای به شکست کشاندن تحرکات مصر هشدار داد.

وی در گفت‌وگویی با «الخلیج آنلاین» گفت سیاست‌هایی که عباس درباره وضعیت موجود فعلی در پیش گرفته منجر به شکست آشتی شده است.

بدارن تأکید کرد سیاست تکروی که محمود عباس در پیش گرفته مانعی در برابر هر توافق رسمی است و باعث می‌شود تلاش‌های مصر به نتیجه نرسد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها