مشروح/ سردار سلامی در یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه:

حل مسائل امنیتی منطقه بدون در نظر گرفتن اراده جمهوری اسلامی غیرممکن است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اقتدار سیاسی کشور به درجه‌ای از اعتلا و رشد رسیده است و قدرت‌های بزرگی چون آمریکا نمی‌توانند مسائل امنیتی را بدون در نظر گرفتن اراده جمهوری اسلامی در منطقه حل و فصل کنند.
کد خبر: ۳۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸ - 20October 2014

حل مسائل امنیتی منطقه بدون در نظر گرفتن اراده جمهوری اسلامی غیرممکن است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران در مراسم یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه که در حسینیه فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: هر ملتی جهت حضور مقتدرانه در نظام جهانی از یک هویت فرهنگی بهعنوان تکیهگاه تبعیت میکند و شهدای انقلاب  و دفاع مقدس هویت بینظیر و اقتدار آفرین ایران اسلامی محسوب میشوند.
 
وی با بیان اینکه شهدا سازندگان تمدن اسلامی در عرصه جهانی هستند، افزود: شهدای گرانقدر با جانفشانی و ایثارگری خود بنیاد یک تمدن عظیم را با محوریت ایران اسلامی بنا کردند و این اجازه را به استکبار جهانی ندادند که با نمایش نماد ظاهری قدرت بخواهد رویاها و آرزوهای استکباری خود را به منصه ظهور برساند.   
سلامی با بیان اینکه شهدا توازن قدرت را در برابر قدرتهای استکباری تغییر دادهاند، تصریح کرد: شهدا با سجایای اخلاقی چون شجاعت، ایمان، تقوا و عشق امنیت، همواره بهعنوان آموزگاران بزرگ جامعه اسلامی مطرح هستند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به نقشآفرینی شهید شوشتری  در ایجاد وحدت و امنیت در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سردار شوشتری همچون مولایش علی(ع) که در محراب عبادت به شهادت رسید به این مقام نایل شد و برای ایجاد امنیت، محرومیتزدایی و فقرزدایی نیز با تاسی از امیرالمومنین در این استان گام برداشت.   

وی با اشاره به حضور موثر سردار شوشتری در منطقه سیستان و بلوچستان گفت: حضور این شهید عزیز به قدری موثر، امنیتبخش و وحدتآفرین بود که بعد از شهادت ایشان بسیاری از خانوادههای بلوچ نام فرزندان خود را "نورعلی" گذاشتند.  
 
سردار سلامی افزود: اگر امروز انقلاب از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در اقصینقاط جهان احیاگر بیداری اسلامی بوده است به دلیل ورود جلوههای معنوی و مشی زندگی شهیدان بر زندگی مردم بوده، که باعث شده انقلاب اسلامی در برابر تمام مخاطرات و درگیریها پیروز شود.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه به ضعف دشمنان استکباری با وجود داشتن سرمایههای کلان مالی و تجاری اشاره کرد و گفت: قدرتهای استکباری در تحولات سیاسی و امنیتی منطقه غرب آسیا فاقد توانایی هستند و با صرف هزینه 3هزار میلیارد دلاری آمریکا نتوانستند در عراق منفعت سیاسی تولید کنند.
 
وی در ادامه با طرح این سوال که چه عاملی باعث شده تا انقلاب تأثیر خود را تا شرق مدیترانه به پیش ببرد و سیاستهای آمریکا در جهان اسلام با شکست مواجه شود، افزود: اشتباه استراتژیک آمریکا باعث شده تا امروز با گروههایی که خود خالق آنها بوده بجنگد.  
 
سردار سلامی با اشاره به نقش مدبرانه رهبر معظم انقلاب در هدایت انقلاب افزود: استکبار جهانی امروز به برکت نقش امت اسلامی، ملت و رهبر معظم انقلاب به موجودی بی خاصیت و کم اثر در منطقه مبدل شده است.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: بحمدالله امروز نیروی زمینی قهرمان ما روزنههای تاکتیکی را با اقتدار بر دشمنان اسلام بسته و اگرچه امروز فرزندان این مرز و بوم در مرزها شهید میشوند، اما هیچگاه اجازه تحقق آرزوهای متوهمانه دشمن را نمیدهند.  
 
وی گفت: اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی به درجهای از اعتلا و رشد رسیده است که قدرتهای بزرگ مثل آمریکا نمیتوانند مسائل امنیتی را بدون در نظر گرفتن اراده جمهوری اسلامی در منطقه ایران حل و فصل کنند.

 سردار سلامی تاکید کرد: باورهای یک ملت همواره موجب تحکیم اعتقادات و ایمان افراد در راه حق می شود، و این شهدای عزیز بودند که توانستند آیههای جهاد و مقاومت را بهعنوان یک مبنای اصیل اسلامی در برابر دشمنان به منصه ظهور رسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها