کبیری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فرصت آزمون و خطا نیست/ وزرا برای بهبود شرایط موجود جهاد کنند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و نابسامانی موجود تلاش همه جانبه مسوولان را ضروری خواند و گفت: فرصت آزمون و خطا نداریم.
کد خبر: ۳۱۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 27October 2018

فرصت آزمون و خطا نیست/ وزرا برای بهبود شرایط موجود جهاد کنندسیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به بررسی، تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از سوابق، تجربیات و عملکرد وزرای پیشنهادی دولت، اظهار داشت: تا قبل از حضور وزرای پیشنهادی به کمیسیون‌های تخصصی و ارائه برنامه‌های خود، نمایندگان آشنایی کاملی با آن‌ها نداشتند؛ لذا با توضیحاتی که این چهار وزیر از برنامه‌هایی که در صورت انتخاب شدنشان در وزارتخانه‌های متبوعشان قرار است انجام دهند، شفافیت و تعامل خوبی میان نمایندگان و وزرا ایجاد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کم شدن مشکلات جاری کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم، مستلزم تلاش همه جانبه مسوولان و به دور از وعده و وعید پوشالی برخی از آنهاست، افزود: در این شرایط حساس نمایندگان باید به دور از رابطه بازی به وزرایی رای اعتماد دهند که دغدغه‌هایشان بهبود شرایط ممکن باشد.

این نماینده خانه ملت با اشاره عدم استقبال نمایندگان از حضور وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت برای تصدی پست وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: اگر شریعتمداری برنامه و نقش راه اساسی و اصولی داشت، قطعا در همان وزارت صنعت موفق عمل می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حقیقت استعفای یک وزیر به این معناست که او قادر به ادامه همکاری با دولت نیست؛ لذا رئیس جمهور برای احترام به نمایندگان مجلس حداقل کاری که می‌بایست انجام می‌داد، عدم معرفی آقای شریعتمداری به عنوان وزیر یک وزارتخانه دیگر بود. نکته دیگر اینکه احتمال اینکه روحانی توپ را در زمین مجلس انداخته باشد، بالاست؛ چراکه اگر باطناً خواستار حضور آقای شریعتمداری در وزارتخانه کار بود بعد از استیضاح آقای ربیعی این اقدام را انجام داده بود.

نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده اگر به جای آقای شریعتمداری بودم، در وزارت صنعت می‌ماندم و اگر مجلس هم تصمیم بر استیضاح می‌گرفت، از عملکرد وزارتخانه متبوعم دفاع می‌کردم؛ یا اگر تصمیم بر استعفا هم می‌گرفتم دیگر مایل به حضور در وزارتخانه ای دیگر نبودم و به عنوان مدیر و یا مشاور در گوشه ای از کابینه، دولت را همراهی می‌کردم.

کبیری در ادامه با اشاره به تجربیات دژپسند وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: با توجه به سوابق و تجربه آقای دژپسند این انتظار از او می‌رود که بتواند در قالب وزیر بهبود شرایط اقتصادی کشور را به ارمغان بیاورد؛ لذا وی باید جایگاه اصلی خود در وزارتخانه‌ را تثبیت کند؛ چراکه جایگاه وزیر اقتصاد در کابینه دولت تا حدودی رو به فراموشی رفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی که اقتصاد ما با وضعیت نابسامانی مواجه شده است، وزیر انتخابی باید با عزم و اراده جدی تمام تلاش خود را به کار گیرد، خاطرنشان کرد: ما فرصت آزمون و خطا نداریم.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی صنعت از سوی دولت نیز گفت: آقای رحمانی به دلیل سابقه حضور در دوره های پیشین مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کمیسیون صنایع، راه و چاه را بهتر می‌شناسند و بنا بر حرفه و تخصصی که در حوزه صنعت دارند امید می‌رود که بتوانند در این وزارتخانه خوش بدرخشد.

کبیری در پایان ضمن امیدواری از بهبود شرایط موجود در این چهار وزارتخانه، یکی از رموز موفقیت وزرا را تعامل با مجلس دانست و گفت: دولت و مجلس باید بیش از هر زمان دیگر برای رشد و توسعه در تمام عرصه‌های کشور تلاش کنند.

به گزارش دفاع پرس، فرهاد دژپسند به عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی، محمد شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رضا رحمانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی دولت به مجلس معرفی و پیشنهاد شده اند که قرار است نمایندگان خانه ملت امروز شنبه (پنجم آبانماه) راس ساعت 13 به منظور رای اعتماد به این چهار وزیر تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها