پیشنهاد کمک روسیه به اتحادیه اروپا در تهیه فهرست مقصرین حملات شیمیایی در سوریه

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت، این کشور می‌تواند در تهیه فهرست افراد و سازمان‌های تروریستی که در حملات با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه دست دارند، به مقامات بروکسل کمک کند.
کد خبر: ۳۱۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ - 26October 2018

پیشنهاد کمک روسیه به اتحادیه اروپا در تهیه فهرست مقصرین حملات شیمیایی در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر چیژوف"نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که مسکو آمادگی دارد تا فرصتی از تروریست‌هایی که در حملات با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه دست داشته‌اند را به مقامات بروکسل ارائه دهد.

در اواسط ماه اکتبر (اواخر مهر ماه) وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست خود در لوکزامبورگ، مکانیسم جدیدی برای اعمال تحریم‌ها در رابطه با گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را مورد تایید قرار دادند که بر اساس آن اتحادیه اروپا امکان اعمال تحریم‌ها علیه افراد و سازمانهایی را پیدا کرده که در تولید، گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، برغم وابستگی به زمان و مکان این رویداد و همچنین ملیت این افراد دست دارند.

نماینده دائم روسیه در بروکسل در مصاحبه با این خبرگزاری، اعلام کرد: «این مکانیزم اعمال تحریم‌های عملیاتی و سریع علیه مقصرین در حملات شیمیایی را در نظر گرفته است. ولی فهرست به اصطلاح تحریم‌ها تا به امروز منتشر نشده است. احتمالا مقامات بروکسل مایل هستند تا این فهرست ابتدا تا جای ممکن پر شود. به احتمال زیاد ما می‌توانیم در این مسئله به آنها کمک کنیم. بطور قطع سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی روسیه دارای فهرستی از اسامی افراد و سازمان‌های تروریستی در سوریه از جمله رهبران "کلاه سفیدها" هستند که در اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی دست داشته‌اند و این فهرست می‌تواند در صورت نیاز در اختیار مقامات اتحادیه اروپا قرار بگیرد.»

این دیپلمات روس در پاسخ به این سئوال که آیا کشورهای اتحادیه اروپا اصلا به اطلاعات طرف روسی علاقه‌مندی نشان داده‌اند، پاسخ داد: «فعلا چنین علامتی را من دریافت نکرده‌ام، ولی روسیه آمادگی خود برای کمک به این مسئله را اعلام کرده است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار