عطش فرانسه برای فروش اسلحه به عربستان تمامی ندارد

با وجود اصرار کشورهای اروپایی برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی در پی رسوایی قتل جمال خاشقجی، رئیس جمهور فرانسه این درخواست ها را نوعی عوام فریبی توصیف کرد.
کد خبر: ۳۱۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ - 26October 2018

عطش فرانسه برای فروش اسلحه به عربستان تمامی نداردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درخواست کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای تعلیق فروش اسلحه به عربستان به دلیل ماجرای قتل خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی را عوام فریبی خواند.

ماکرون روز جمعه در کنفرانسی خبری در اسلواکی اعلام کرد: «چه ارتباطی میان فروش سلاح و قتل آقای خاشقجی وجود دارد؟ من ارتباط این موضوع با آنچه را که در یمن در حال رخ دادن است می فهمم، ولی در مورد آقای خاشقجی هیچ ارتباطی وجود ندارد.»

وی تاکید کرد که اصرار به توقف فروش سلاح به عربستان "عوام فریبی محض" بوده و هیچ ربطی به ماجرای قتل خاشقجی ندارد.

پیش از این، آلمان و اتریش خواستار توقف ارسال تسلیحات اتحادیه اروپا به عربستان سعودی به دلیل به قتل رسیدن خاشقجی شده بودند.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی پس از حدود سه هفته اعتراف کردند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله به دلیل اشتباه در بازجویی کشته شده است.

سعودی ها در ادامه روایت دیگری از این ماجرا ارائه داده و اعلام کردند که قتل این روزنامه نگار، از پیش طراحی شده بوده است.

پرونده قتل احتمالی خاشقجی باعث ایجاد هجمه بی سابقه ای علیه پادشاهی عربستان در سطح جهانی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار