مجتهدزاده به دفاع پرس خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه برای سلاله‌های شهدا

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه برای سلاله‌های شهدا و نوجوانان با همکاری کتابخانه فجر فرهنگسرای خاتم خبر داد.
کد خبر: ۳۱۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 28October 2018

برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه برای سلاله‌های شهدامریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با بیان اینکه کارگاه آموزشی سواد‌رسانه درادامه سلسله کارگاه‌های طرح آموزشی «سلاله‌ها» برای نوجوانان بامحوریت سلاله‌ها و نوادگان شهدا برگزار می‌شود، اظهارداشت: افراد جامعه مخصوصا نوجوانان باید بر سواد رسانه‌ای درست به اندازه‌ی سواد خواندن، ریاضی و فناوری تسلط داشته باشند تا بدانند چگونه از وقت خود برای استفاده از رسانه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه پیام‌های رسانه‌ای به طور مستقیم روی افراد و به صورت غیرمستقیم بر روی خانواده، دوستان و جامعه‌ی ما نیز تاثیر می‌گذارند، بر ضرورت ارتقاء دانش و سواد رسانه برای نوجوانان به منظور تفکیک سره از ناسره اخبار تاکید کرد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه زمانی که قدرت در اختیار چند رسانه‌ی بزرگ باشد، آن‌ها روند تولید محتوا را کنترل می‌کنند، گفت: آنان به دیدگاه‌هایی که به نفع خودشان باشد امتیاز ویژه‌ای خواهند داد و دیدگاه‌های مخالف را به حاشیه می‌رانند و یا حتی سانسور می‌کنند، بنابراین ضروری است که نوجوانان ما با آموزش مناسب از رسانه‌ها به صورت هوشمندانه‌ای بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اختتامیه کارگاه سواد رسانه، بیش از 50 نفر از نوجوانان از جمله سلاله‌های شهدا طی اردوی یک روزه به منظور آشنایی ملموس‌تر نوجوانان با دوران دفاع مقدس از موزه عبرت و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها