نویسنده فیلم «سربازخانه خانم‌ها» خبر داد؛

فیلم «سربازخانه خانم‌ها» روایت‌گر رشادت‌های زنان در دوران دفاع مقدس

«محسن کیانی» گفت: اسم «سربازخانه خانم‌ها» هم جذاب است و هم این‌که این اسم به تنهایی می‌تواند حاوی پیام باشد. در طول فیلم به مخاطب نشان داده می‌شود که خانم‌ها هم مثل آقایان می‌توانند به کشورشان خدمت کنند، اما آقایان در پادگان‌ها و خانم‌ها در جاهای دیگر. همین که مادر خوبی باشند و فرزند صالح تربیت کنند این خدمت به جامعه است.
کد خبر: ۳۱۵۶۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ - 27October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، زنان استان کهگیلویه و بویراحمد آينه تمام‌نمای ايثار و فداكاری و اسطوره‌های شهادت و شهامت هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس همچون زنان دیگر استان‌های کشور، حماسه‌های بی‌بدیلی خلق کردند و پشتیبانی‌های آن‌ها در پشت صحنه، عامل اصلی در گرما بخشيدن به حال و هوا و فضای جبهه‌های حق عليه باطل بود.

فیلم سینمایی «سربازخانه خانم‌ها» با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به نقش زنان این استان در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌پردازد.

«محسن کیانی» فیلم‌نامه این اثر سینمایی را نوشته و آن را کارگردانی می‌کند. وی ساخت فیلم مستند «صدای زندگی» به تهیه کنندگی صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد را در کارنامه کاری خود دارد.

کیانی همچنین چندین کتاب در زمینه سینما نوشته است که مهم‌ترین آن کتاب «رؤیای بازیگری» شامل اصول و تکنیک‌های بازیگری در تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون است.

فیلم «قهرمانان ناشناس» که موضوع آن در مورد فقر و محرومیت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است و خیّرهای زیادی را برای کمک‌رسانی روانه استان کرد، از دیگر ساخته‌های این کارگردان جوان است که توانست مدال طلا و تندیس بهترین فیلم انسان‌دوستانه را کسب کند.

برای اطلاع از روند ساخت فیلم «سربازخانه خانم‌ها» خبرنگار دفاع پرس به سراغ این نویسنده و کارگردان جوان کشورمان رفته است.

نمایش رشادت‌های زنان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در «سربازخانه خانم‌ها»

دفاع پرس: فیلم سینمایی «سربازخانه خانم‌ها» با چه هدفی تولید شده و هم‌اکنون در چه مرحله‌ای از تولید قرار دارد؟

«سربازخانه خانم‌ها» یک فیلم‌نامه خاص و منحصر به فرد است، این ادعایی است که بزرگان سینما هم به آن اشاره کرده‌اند و تهیه‌کنندگان زیادی تمایل به همکاری برای ساخت این اثر داشتند، اما چون در حقیقت امتیاز و هویت کار را می‌خواستند، با آن‌ها مذاکره نکردم و اولویت را با افرادی گذاشتم که صادقانه نیت همکاری داشته باشد و بر این اساس هنرمندان شهرستانی را در اولویت قرار داده‌ام.

دفاع پرس: درباره چگونگی شکل‌گیری ایده «سربازخانه خانم‌ها» بگویید.

ایده فیلم «سربازخانه خانم‌ها» در سال ۱۳۹۳ هنگامی که در اردوگاه کمیته امداد مشغول مستندسازی زندگی مادران و دختران کمیته امداد بودم به ذهنم خطور کرد. وقتی مادران و دختران سر ساعت، منظم و دقیق در طول روز برنامه‌های ورزشی و فرهنگی را انجام داده و در کلاس‌های عقیدتی و... حضور پیدا می‌کردند و مثل سربازها تحت فرمان مربی بودند، جرقه ایده «سربازخانه خانم‌ها» در ذهنم زده شد.

دفاع پرس: چرا این عنوان را برای فیلم انتخاب کرده‌اید؟

اسم «سربازخانه خانم‌ها» هم جذاب است و هم این‌که این اسم به تنهایی می‌تواند حاوی پیام باشد. در طول فیلم به مخاطب نشان داده می‌شود که خانم‌ها هم مثل آقایان می‌توانند به کشورشان خدمت کنند، اما آقایان در پادگان‌ها و خانم‌ها در جاهای دیگر. همین که مادر خوبی باشند و فرزند صالح تربیت کنند این خدمت به جامعه است یا این‌که به فرموده امام علی (ع): «جهاد زن شوهرداری نیکوست». پس زن‌ها در خارج از پادگان‌ها می‌توانند به کشورشان خدمت کنند‌.

نمایش رشادت‌های زنان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در «سربازخانه خانم‌ها»

دفاع پرس: چه افرادی در تولید این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند؟

از روز اول گفته بودم که اولویت انتخاب بازیگران با بازیگران شهرستانی است و کمتر از بازیگران چهره استفاده خواهم کرد تا فرصت را به هنرمندان شهرستان و استان خودم و سایر استان‌ها بدهم و به خاطر این تصمیمم از خیلی از موقعیت‌های خوب گذشتم، اما روی قولی که دادم، ماندم و می‌مانم و افتخار می‌کنم که بتوانم قدمی برای پیشرفت هنر در شهرستان‌ها داشته باشم و شاید در این مسیر حتی بسوزم، اما با سوختن خود چیزی را می‌سازم که تا ابد به آن افتخار خواهم کرد. همین که ده‌ها استعداد را کشف کرده و با این فیلم به سینمای ایران معرفی کنم برایم کافی است و تا ابد ماندگار خواهد بود.

دفاع پرس: فیلم «سربازخانه خانم‌ها» در چه محدوده‌ای تصویربرداری می‌شود؟

تصویربرداری این فیلم در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ضبط می‌شود. البته یکی از خطوط قرمز من این بود که فیلم در استان خودم تولید شود، اما به خاطر کم‌مهری مسئولان مجبور شدم فیلم را به استان چهارمحال و بختیاری ببرم و به این نتیجه رسیدم که در این استان روی حرف هیچ مسئولی نمی‌توان حساب کرد و امیدوار بود.

دفاع پرس: فیلم در چه مرحله‌ای از تولید قرار دارد و پیش‌بینی شما از هزینه تولید فیلم چه میزان است؟

فیلم با حضور آقای «ناصر ناصری‌منش» رئیس تایید محتوای محصولات فرهنگی و هنری سپاه  که در این پروژه به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد و خانم «کبری گودرزی» مدیر هماهنگی پروژه و سایر عوامل و جمعی از مسئولان در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در شهرکرد کلید خورد.

هزینه تولید این فیلم در تهران حدود ۵ میلیارد برآورد شده بود، اما در استان با ۱۵۰ میلیون در بهترین سطح ممکن تولید می‌شود.

گفت‌وگو: مرضیه جوشن

انتهای پیام/   

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علیرضا تقوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
درود بر آقای کیانی ودرود بر شیر زنان و دلیر مردان این آب و خاک.
گفتگوی جالبی بود انشاالله آقای کیانی بتوانند دردها و رنج های مردم این خطه ی زرخیز آما فقیر رو به گوش همه ی مسند نشینان برساند. کاش مسئولان ما وقتی جوانی بر می خیزد و میخواهد کاری نو انجام دهند حداقل یک امیدواری ساده دهند تا این همه فرار مغزها در این سرزمین صورت نگیرد.جوان را باید دید.جوان را باید شناخت و مشوق او در آفریدن وخلق کردن بود.امیدوارم پیروز و موفق باشند این جوان هم استانی و در عرصه ی بین المللی بدرخشند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار