محسنی اژه ای در نشستی خبری مطرح کرد

محاکمه سه نفر از اعضای مرتبط با فتنه 88/ تکذیب خبر مورد حمله قرار گرفتن بانوان بدحجاب در اصفهان

معاون اول قوه قضائیه از محاکمه سه نفر دیگر از اعضای مربوط به فتنه 88 خبر داد و گفت: برای این افراد حبس و مجازات های دیگر در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷ - 20October 2014

محاکمه سه نفر از اعضای مرتبط با فتنه 88/ تکذیب خبر مورد حمله قرار گرفتن بانوان بدحجاب در اصفهان

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام محسنی اژه ای در هفتاد و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به بحث های که درمورد لایحه ی جامعه ی وکالت اخیرا مطرح شده است گفت: دراین بحث چند مورد قابل اهمیت است که ما می گوییم این لایحه بر خلاف موضوعات مطرح شده یک لایحه قضایی است و برنامه ی پنجم قوه قضاییه را موظف کرده که لایحه وکالت را پیگیری کند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص افراد محاکمه شده در فتنه 88 گفت: سه نفر دیگر از اعضای مربوط به فتنه 88 محاکمه شده اند که برای آنها به حبس و دیگر مجازات ها در نظر گرفته شده اما چون حکم آنها قطعی نیست از بیان کردن نام این متهمان معذورم .

محسنی اژه ای در خصوص تخلفی که در پرونده ی زمین خواری شمیرانات صورت گرفت، گفت: در یکی از این پرونده ها که مربوط به سازمان محیط زیست شمیرانات می شود برخلاف  حکم صادر شده این سازمان با همکاری دو مامور کلانتری به صورت صوری یک سری صورت جلسات جعلی تهیه و به قوه ارسال کرده اند.

وی ادامه داد: قوه قضاییه نیز با این تصور که حکم اجرا شده پرونده را مختومه اعلام کرد اما بعد از مدتی متوجه شدند که صورت جلسات جعلی بوده و چند نفر را دستگیر و تحت تعقیب قرار دادند.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص اسید پاشی های که اخیرا در استان اصفهان صورت گرفته است خاطرنشان کرد: این اقدام بسیار ناجوانمردانه، جنایتکارانه و خشن است و حقیقتاً باید همه دست اندرکاران این موضوع اقدامی جدی برای شناسایی عاملین این موضوع داشته باشند و پس از دستگیری به اشد مجازات برسند.

وی ادامه داد: این کار ناجوانمردانه باعث میشود که یک خانم جوان شکل ظاهری خود را از دست داده و تا آخر عمر زجر بکشد.

محسنی اژه ای با بیان این مطلب که حتما باید یک مجازات بازدارنده ای در خصوص اسیدپاشی صورت بگیرد گفت: با این مجازات دیگر کسی اجازه تکرار این عمل خشن و جنایتکارانه را به خود نخواهد داد. با اطلاعاتی که تا به امروز جمع آوری شده است خیلی از خبرها که در سایت های داخلی و خارجی در مورد این موضوع نقل شده که افراد بی حجاب مورد هدف عاملین این جنایت قرار گرفته اند دروغ است خیلی از افرادی که مورد هدف قرار گرفته اند از خانواده های متدین و با فرهنگ هستند امیدوارم هر چه زودتر با سرنخ های که نیروی انتظامی به دست آورده و در حال پیگیری است عامل یا عاملین این موضوع دستگیر شده و به اشد مجازت برسند.

محسنی اژه ای با توصیه به خانواده ها که مراقب باشند بی جهت مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار نگیرند تاکید کرد: گاهی اوقات با کمی دقت به راحتی مورد هدف کلاهبرداران قرار نمی گیرید مانند پرونده کمپوست که تعداد بسیار زیادی در آن شاکی وجود دارد. در این پرونده تا به حال 11 نفر بازداشت شده اند که یک نفر از آنها با وصیغه آزاد شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در پرونده کمپوست بعضی از شکات اقراراتشان درست نبوده و برخی از مبالغی که ذکر کرده بودند اشتباه بود. دو وکیل در بین شکات گفته اند که اگر مبالغی را به ما بدهید ما کار شما را جلو می اندازیم که اگر ثابت شود حتی وکیل هم هستند یک نوع کلاهبرداری مجدد صورت می گیرد.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به دستگیری یک وکیل که با یکی از دستگاه های اجرایی قراردادی کلان بسته بود گفت: اخیرا وکیلی دستگیر شده که قراردادی به مبلغ 32 میلیارد تومان با یکی از دستگاه های اجرایی بسته است.

وی ادامه داد: اولا باید دید بر چه مبنای یک وکیل چنین مبلغی را باید دریافت کند و آن دستگاه اجرایی برچه مبنای این مبلغ را پرداخت می کند.

محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: این دستگاه اجرایی وقتی می بیند که نمی تواند پول را به حساب وکیل واریز کند پول را به حساب یک شرکت دیگر واریز کرده که آن را به حساب وکیل واریز کنند و این یعنی پول شویی.

 وی ادامه داد: وکیل برای این که نظر این دستگاه اجرایی را جلب کند یک پیش پرداخت دو میلیاردی دریافت کرده و یک رای جعلی از قاضی مربوطه به این دستگاه تحویل داده وقتی گزارش به دستگاه رسید مراجع دیدند این رای جعلی بوده که من طبق نظریه خودم باور نمی کنم این وکیل به تنهایی این کار را انجام داده باشد و تا به امروز مبلغ 12 میلیارد و خرده ای را دریافت کرده که دو نفر دیگر هم در این راستا بازداشت شده اند.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: امیدواریم دستگاه های که معاونت حقوقی دارند بررسی کنند که چنین قراردادهای صحیح است یا خیر و مردم نیز دقت لازم را داشته باشند.

محسنی اژه ای در خصوص توهین های که به مقدسات کشور در سایت های مجازی صورت گرفته بود گفت: کسانی که در سایت های مجازی فساد را ترویج می کردند و به مقدسات جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) توهین می کردند با ردیابی نیروی انتظامی و سیستم اطلاعاتی در تهران، خوزستان و شیراز نفراتی را بازداشت کرده اند.

اژه ای در خصوص پرونده نفتی اظهار کرد: همچنان ده نفر بازداشت هستند و از دو نفر به عنوان متهم و از چند نفر دیگر به عنوان مطلع تحقیق به عمل آمده است.

محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری خود با اشاره به حکم ضارب شهید خلیلی گفت: حکم این فرد قطعی شده است و قابل اجرا می باشد مگر این که نظر اولیاء دم عوض شود و رضایت دهند.

وی در خصوص اجرای حکم ریحانه جباری تشریح کرد: اگر حکم قابلیت اجرا پیدا کرد و اولیای دم به دیه رضایت ندادند حکم این فرد اجرا می شود.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص اختلاس معاون یکی از وزرا گفت: این فرد بازداشت شده است و حتی در زمان بازداشت هم مبلغ دویست میلیون تومان رشوه داده است تا بتواند در پرونده خود اعمال نفوذ کند همین کار وی باعث شد یک ماه بازداشت موقت باشد.

محسنی اژه ای در خصوص برخورد وزارت بهداشت با افراد متخلف در مواد خوراکی خاطرنشان کرد: اگر وزارت بهداشت ماموران خود را کم تعداد می بیند با درخواست از قوه قضاییه این قوه وارد عمل می شود .

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی برخورد قوه قضاییه با تعدادی از فتنه گران که یک کنگره گذاشته اند و در این کنگره بیانیه ای خوانده اند گفت: قوه قضاییه وظیفه ذاتی اش برخورد و پیشگیری از جرم است و اگر جرمی واقع شود افراد متهم تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت می شوند .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار