سردار آقاخانی:

دستگیری عامل تیراندازی در تیمارستانی در قم/ ضارب روحانی آمر به معروف در قم دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری عامل تیراندازی در یکی از تیمارستان‌ها و همچنین ضارب روحانی آمر به معروف در قم خبر داد.
کد خبر: ۳۱۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ - 28October 2018

ضارب روحانی آمر به معروف در قم دستگیر شد / دستگیری عامل تیراندازی در تیمارستانی در قمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «عبدالرضا آقاخانی» فرمانده انتظامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع)، به افتتاح 3 مقر «قرارگاه پلیس راه، کلانتری 22 و پایگاه یکم پلیس آگاهی در پردیسان» طی یک ماهه گذشته در استان قم اشاره کرد و اظهارداشت: ان شاءالله تا پایان آذرماه 2 مقر دیگر شامل پایگاه دوم پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان افتتاح می‌شود.

وی گفت: سمت و سوی فرماندهی انتظامی استان قم توسعه، کیفیت دادن به مأموریت‌ها و اشرافیت هرچه بیشتر به مأموریت‌های خاص نیروی انتظامی است تا ان شاءالله نگرانی مردم با افتتاح این مقر‌ها برطرف شود.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دغدغه مردم در حوزه حجاب و عفاف، تصریح کرد: تا پایان آذرماه سال جاری، واحد‌های گشت امر به معروف و نهی از منکر در استان قم با استفاده از ظرفیت برخی از سازمان‌ها و افزایش توان نیروی انسانی به 2 برابر توسعه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در قم طرح موفقی بود به گونه‌ای که طی چندین مرحله یکی از باند‌های اراذل و اوباش و نیز سرشبکه آن‌ها توسط پلیس امنیت دستگیر و از آن‌ها مقادیری سلاح کشف شد؛ بنای نیروی انتظامی استمرار برخورد با اراذل و اوباش خواهد بود.

سردار آقاخانی با اشاره به موضوع ضرب و شتم روحانی آمر به معروف در قم، گفت: یک روحانی قصد جلوگیری از آزار و اذیت خانمی را داشت که مورد ضرب و شتم فرد مزاحم قرار می‌گیرد البته خود شخص شاکی نبود، اما با توجه به مصاحبه نامبرده در فضای مجازی، پلیس قم این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و با پیگیری‌های صورت گرفته طی 72 ساعت متهم شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری عامل تیراندازی در تیمارستان قم

فرمانده انتظامی استان قم به موضوع تیراندازی در یکی از تیمارستان‌های قم اشاره و بیان کرد: متهم، زندانی بود که همراهان وی، برای آن اسلحه تهیه می‌کنند و نامبرده با تیراندازی و تهدید، عصر روز گذشته از تیمارستانی در قم متواری می‌شود که پس از دریافت خبر بلافاصله تیم‌های ویژه‌ای در این رابطه تشکیل شد، اگرچه هیچ اطلاعاتی در این رابطه در اختیار نداشتیم، اما کمتر از 5 ساعت متهم و همدستانش در استان همجوار قم شناسایی و دستگیر شدند.

وی درباره صدور گذرنامه برای زوار اربعین، گفت: بحمدالله با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته بیش از 31 هزار گذرنامه برای زوار اربعین صادر کردیم.

سردار آقاخانی با اشاره به جرایم در حوزه پلیس فتا، تصریح کرد: جرایم در این حوزه نسبت به سال گذشته، 87 درصد افزایش و کشفیات جرایم نیز 86 درصد رشد داشته است.

کشف 4 تُن مواد مخدر در هفت ماهه امسال

فرمانده انتظامی استان قم به افزایش کشف 33 درصدی مواد مخدر و همچنین کشف 4 تُن موادمخدر طی 7 ماهه گذشته اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور تعداد باند‌های متلاشی شده 13 درصد، دستگیر قاچاقچیان مواد مخدر 40 درصد، توزیع کنندگان مواد افیونی 18 درصد و نیز معتادان 28 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که وضعیت رانندگی در قم خوب نیست، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، تصادفات جرحی 42 درصد؛ فوتی 19 درصد و نیز خسارتی 25 درصد افزایش یافته که متاسفانه برخی از عابران پیاده، موتورسواران و رانندگان خودرو‌ها قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند.

سردار آقاخانی ادامه داد: هدف گذاری نیروی انتظامی، کاهش 15 درصدی تصادف‌ها در قم بوده که نه تنها به این هدف نرسیده‌ایم بلکه تعداد مجموع تصادف‌ها 5 درصد افرایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت، توقیف موتورسیکلت‌ها در قم 11 درصد کاهش داشته، گفت: فرماندهی انتظامی قم درصدد اقدام‌های آموزشی و فرهنگ سازی در خصوص رانندگی با موتورسیکلت است که در این زمینه همکاری دستگاه‌ها و رسانه‌ها می‌تواند پلیس را در رسیدن به این هدف یاری کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه 481 هزار و 341 تماس تلفنی از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه با مرکز فوریت‌های پلیسی قم برقرار شده، گفت: این تماس‌ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 39 درصد افزایش یافته که از این تعداد، 221 هزار و 721 تماس، عملیاتی شده و 259 هزار و 620 تماس مربوط به راهنمایی و ارشاد بوده است.

سردار آقاخانی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره فرماندهی انتظامی قم نیز گفت: 82 درصد از پرونده‌های رسیده به این مراکز منجربه مصالحه طرفین شده که با این اقدام، از ارجاع 5 هزار پرونده به دستگاه قضائی جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها