نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

ضرورت وجود شفافیت در نظام جمهوری اسلامی ایران/ لازمه شفاف‌سازی پاسخگویی مسئولان به مردم است

آیت الله «سید احمد میرعمادی» گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها مسئله شفافیت را مطرح می‌کنند، این شفافیت در نظام جمهوری اسلامی یک ضرورت است؛ چرا که مردم باید آگاه شوند و لازمه شفاف‌سازی این است که مسئولان پاسخگوی مردم باشند.
کد خبر: ۳۱۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ - 28October 2018

نهضت بیداری در قیام امام حسین(ع) معنا پیدا کردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز (یک‌شنبه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس سازمان محیط زیست برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: استان لرستان از نظر محیط زیست بی‌نظیر و سرزمین پرورش انسان‌های دلیر و غیور است.

وی با اشاره به این‌که محیط زیست یک مسئله مهم است که به‌عنوان یک سرمایه باید به آن نگاه شود، گفت: خداوند آن‌چه را که در طبیعت است برای حیات انسان آفریده است و همه مردم باید در امر محیط زیست احساس مسئولیت کنند و در حفظ جنگل‌ها، مراتع و تالاب‌ها مشارکت کنند؛ چراکه گاهی تخریب‌ها به دست انسان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بخشی از سخنان خود، با اشاره به این‌که اربعین در معارف اسلامی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است، افزود: در روایات و در حدیثی از امام حسن عسگری (ع) آمده است که زیارت اربعین و توجه به آن، یکی از صفات مومن است.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: اربعین استقرار نهضت ظلم‌ستیزی امام حسین (ع) است و کاری که امام حسین (ع) در عاشورا و کربلا آغاز کرد در اربعین استمرار پیدا کرد.

وی با بیان این‌که پیاده‌روی اربعین با نهضت ظلم‌ستیزی و استکبار‌ستیزی معنا پیداکرده است، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) بر سه اصل اساسی «دعوت به سوی خدا»، «ظلم‌ستیزی» و «بیداری‌گری و روشن‌گری »استوار است؛ چراکه آن حضرت جانش را در راه خدا داد که مردم از جهالت رهایی پیدا کنند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) ۲۳ سال زحمت کشید و جهالتی را که حاکم بود تغییر داد و تمدن اسلامی را به وجود آورد، ولی بعد از پیامبر (ص) مردم مجدداً به جهالت و ظلالت برگشتند و همین زمینه‌ای برای نهضت امام حسین (ع) شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران بیداری اسلامی و جهانی بوده است، خاطرنشان کرد: مردم از جهل و نادانی رهایی یافته‌اند، ولی متکبران و ظالمان سعی می‌کنند مردم را در جهل نگه دارند؛ چرا که اگر مردم در جهل باشند افراد نالایق سرکار می‌آیند، فساد و تباهی در جامعه اتفاق می‌افتد و آنان میدان‌دار می‌شوند و هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند.

میرعمادی بیان کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها شفافیت را مطرح می‌کند و معنای این شفافیت همان نهضت بیداری است که در قیام امام حسین (ع) اتفاق افتاده و این شفافیت در نظام جمهوری اسلامی یک ضرورت است؛ چرا که مردم باید آگاه شوند و مسئولان چیزی از مردم پنهان ندارد و لازمه شفاف‌سازی این است که مسئولان پاسخگوی مردم باشند و به آن‌چه برای مردم مهم است توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به آثار شفاف‌سازی یادآور شد: با شفاف‌سازی، اعتماد مردم به نظام، همراهی بیشتر مردم، مشارکت عموم مردم در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بالا می‌رود و همچنین سبب جلوگیری از فساد می‌شود و مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کرده‌اند که مردم در جریان امور قرار بگیرند؛ چراکه نظام و انقلاب متعلق به مردم است.

وی با بیان اینکه همین شفاف‌سازی‌ها جلوی مفاسد و سوء‌استفاده از امکانات دولتی را می‌گیرد، گفت: باید توانمندی‌ها به مردم نشان داده شود و مشکلات مشخص شود و «شفافیت» و «نظارت» در مدیریت‌ها باید در نظر گرفته شود.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که از ویژگی‌های نظام اسلامی مردمی بودن آن است، افزود: مسئولان باید در کنار و همراه مردم باشند و نباید بین خودشان و مردم دیوار بکشند و با حضور در برنامه‌های مردمی و توسل به اهل بیت (ع)، خودشان را از خطا‌ها و لغزش‌ها حفظ کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار