حجت الاسلام صدیقی:

ارتش سنگرنشین حفاظت از مرز‌های دین و ولایت است

امام جمعه موقت تهران گفت: شما جوانان ارتشی سنگرنشینان حفاظت از مرز‌های شرف، عقیده، دین و ولایت هستید.
کد خبر: ۳۱۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ - 28October 2018

ارتش سنگرنشین حفاظت از مرز‌های دین و ولایت استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در جمع دانش پژوهان چهارمین دوره رزم مقدماتی مشترک آموزشگاه‌های درجه داری ارتش اظهار داشت: از اینکه در جمع شما جوانان ارتشی پاک دل و سنگر نشینان حفاظت مرز‌های شرف، عقیده، دین و ولایت حضور دارم ابراز خرسندی می‌کنم.

وی سرمستی را خطرناک و رسیدن به قدرت را نشانی از سرمستی دانست و گفت: بر هر انسان عاقلی واجب است تا از خود در برابر سرمستی مال، قدرت و جوانی، حفاظت و حراست کند، برخی افراد در رسیدن به قدرت به ویژه در زمان انتخابات حتی از دین و بیت المال می‌گذرند تا به قدرت برسند که این موضوع بسیار خطرناک است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: افراد در جوانی باید تواضع و ادب را رعایت و رضای خدا را همواره در اولویت قرار دهند، در زمانی که فرد رشد می‌کند و عمری از آن می‌گذرد پست و مقام انسان را سست می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: انسان باید برای زمان خود برنامه ریزی داشته باشد و به گونه‌ای در جوانی عمل کند که هیچگاه حسرت آن را نخورد، برای آینکه دوران جوانی در مسیر درستی طی شود باید در زندگی تقوا و نظم داشت.

وی در رابطه با برنامه ریزی در زندگی تاکید کرد: نماز با دو وجه کیفیت و کمیت در کنار عمل به مستحبات، قرائت قرآن، امرار معاش، تفریح و ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دهید، قرآن جزء ضروریات برنامه زندگی یک مسلمان است و باید عهدنامه خدا را مرور کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دستور پیامبر اسلام (ص) مبنی بر اینکه باید شنا، تیراندازی و اسب سواری را به فرزندان خود بیاموزید، گفت: با توجه به گذر زمان در شرایط فعلی شما جوانان که لباس ارتش را برتن کرده‌اید باید با تجهیزات نظامی روز آشنا شوید تا در مقابل دشمنان بتوانید از کشور دفاع کنید.

وی با بیان اینکه نباید با افراد بی دین همنشینی کرد، تاکید کرد: طبق روایات معصومین باید با فردی دوست و رفیق بود که انسان را از نظر اعتقادی به درجه‌ای برساند تا در این دنیا و آخرت رستگار شود و الگوی مناسبی برای او باشد.

امام جمعه موقت تهران، قرآن کریم را به عنوان درمان سرمستی انسان معرفی کرد و تاکید کرد: قرآن برای زندگی و درمان مشکلات انسان دستورالعمل‌های بسیاری دارد و باید از این دانشگاه اخلاق به خوبی استفاده شود.

وی افزود: جهان کفر به دنبال آن است که اعتقاد افراد را از آن‌ها بگیرد از این رو باید برای اعتقادات خود برهان عقلی، علمی و منطقی داشته باشید تا آسیبی به اعتقادات وارد نشود.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به آیات قرآن کریم تاکید کرد: انسان باید خود را بشناسد، دریابد، بسازد و محافظت کند، انسان با باطن خود در جهان دیگری محشور می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها