سردار جلالی:

اتکای ما به سلاح‌های داخل کشور است/ تهدید جدی نظامی متوجه کشور نیست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: وزارت دفاع براساس رسالتی که برعهده دارد تمام تجهیزات مورد نیاز را تولید می‌کنند به همین جهت اتکای ما به سلاح‌های تولید داخل است.
کد خبر: ۳۱۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ - 28October 2018

اتکای ما به سلاح‌های داخل کشور است/ تهدید جدی نظامی متوجه کشور نیستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عصر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل با بیان اینکه برنامه‌های این هفته از هشتم تا چهاردهم آبان با شعار پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی، آغاز می‌شود، اظهار داشت: در آستانه پانزدهمین سالگرد تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور و ورود به شانزدهمین سال تأسیس این سازمان قرار داریم؛ البته رویکرد ما نسبت به تهدیدات و‌ هشدار در برابر تهدیدات در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: وزارت دفاع براساس رسالتی که برعهده دارد تمام تجهیزات مورد نیاز را تولید می‌کنند به همین جهت اتکای ما به سلاح‌های تولید داخل است.

سردار جلالی ادامه داد: سازمان پدافند غیر عامل کشور به عنوان یک سازمان هماهنگ کننده میان مردم و سازمان‌ها عمل می‌کند.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان قدرت نرم مسلمانان و با مشارکت ملت‌های مختلف برگزار می‌شود. امام حسین علیه السلام در برابر ظلم قیام کرد و انقلاب اسلامی با پیروی از قیام امام حسین علیه السلام شکل گرفت و در دفاع مقدس رسیدن به کربلا و ایستادگی در برابر دشمن هدف ما شد و ما با استفاده از پیام عاشورا و استفاده از تجارب دفاع مقدس توانستیم داعش را منهدم کنیم.

وی دیدبانی کشور در حوزه تهدیدات غیر نظامی را یکی از وظایف پدافند غیر عامل کشور دانست و گفت: توسعه توان دفاعی و نظامی کشور مبانی بر توان داخلی موجب شده تا بگوئیم که احتمال جنگ نظامی وجود ندارد. شهرهای موشکی مستحکم و نمایش بخش اندکی از آن موجب شده تا دشمنان ما دچار اشتباه استراتژیک شوند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بابیان اینکه تهدیدات امروز در ابعاد غیر نظامی است، افزود: امروز دشمنان از حوزه‌های مانند اقتصاد به عنوان میدان جنگی علیه ایران استفاده می‌کنند و وزارتخانه اقتصاد آمریکا به وزارت جنگ علیه ایران تبدیل شده است.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه تهدیدات علیه کشورمان به طیفی از تهدیدات غیرنظامی بدل شده است، اظهار داشت: تجمیع همه فشار‌ها برای تحمیل اراده یکی از استراتژی‌های دشمنان علیه ماست. همچنین تهدیداتی تکنولوژیک علیه ما به کار گرفته می‌شود که نمونه‌های زیادی دارد و در جهت نفی حاکمیت سیاسی عمل می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: تهدیدات ترکیبی از دیگر موضوعات تهدیدات علیه ما هستند. بخشی از آن عملیات روانی است که از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود و بخش دیگری از آن ناامیدسازی و اقداماتی از این دست است که به حوزه امنیت شناختی مربوط می‌شود به عنوان مثال بخشی از مردم ما را به این نتیجه می‌رساند که بروند و ریال را به دلار تبدیل کنند.

وی تاکید کرد: تهدیدات این حوزه مردم محور هستند و بر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اتکا دارند. همچنین ما در آماری به این نتیجه رسیدیم که ۷۰ درصد تهدیدات در حوزه شناختی قرار دارد که زیربنای اقتصادی ما را هدف گرفته است.

سردار جلالی با بیان ینکه تهدیدات علیه کشورمان به طیفی از تهدیدات غیرنظامی بدل شده است، اظهار کرد: تجمیع همه فشار‌ها برای تحمیل اراده یکی از استراتژی‌های دشمنان علیه ماست. همچنین تهدیداتی تکنولوژیک علیه ما به کار گرفته می‌شود که نمونه‌های زیادی دارد و در جهت نفی حاکمیت سیاسی عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه باید از تهدید درک واحدی داشته باشیم، گفت: ممکن است علایق سیاسی متفاوت داشته باشیم، اما باید در برابر دشمن مشترک منسجم باشیم و یک چهره واحد ارائه دهیم؛ به خصوص که سازمان پدافند غیر عامل یک سازمان حاکمیتی است نه سیاسی.

سردار جلالی با اشاره به ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی برای حضور سازمان پدافند غیر عامل در برخی شورا‌های عالی کشور عنوان کرد: مجلس با عضویت ما در شورا‌های عالی ترافیک، شهرسازی، گردشگری، ایمنی و زیستی موافقت کرده و درباره حضور در شورای عالی فضای مجازی نیز بنا به تشخیص شورای نگهبان، رهبری انقلاب باید تصمیم گیری کنند که ایشان نیز موافقت کردند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری وزارت نیرو، نفت و قرارگاه خاتم مقرر شد که اولین مرکز ملی دیسپاچینگ گاز را بسازیم که اخیراً از آن بهره‌برداری آزمایشی کردیم و بهره برداری قطعی در این هفته با حضور مسئولان مربوطه در اصفهان انجام می‌شود.

سردار جلالی در ادامه با بیان اینکه پنج دستگاه بومی برای حفاظت از مراکز هسته‌ای و پتروشیمی طراحی و تولید کردیم، عنوان کرد: در نمایشگاهی که امسال برپا خواهیم کرد پنج محصول استراتژیک پدافند سایبری ملی را ارائه می‌کنیم؛ علاوه بر این باید گفت که امسال توانسته‌ایم یک سوم سامانه‌های بومی پایه برای پدافند غیرعامل را نیز تولید کنیم.

وی سپس با اشاره به رزمایش‌های پدافند غیرعامل گفت: رزمایش کنترل سیگنال رسانی صداوسیما با فرض قطع سیگنال ماهواره‌ای را اجرا خواهیم کرد تا توان زیرساخت‌های زمینی برای سیگنال رسانی در شرایط بحران را ارزیابی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تدوین طرحی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: در این طرح پیشنهاد شده تا هیئتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی کشور تشکیل شود که ما نیز عضو آن هستیم، اما اصل ارائه این پیشنهاد متعلق به ما نبوده است.

وی همچنین در مورد اعلام تحریم‌های جدید در ۱۳ آبان از سوی آمریکا هم گفت: آمریکایی‌ها از اول سال گفتند ما یک تابستان داغ داریم، الان در آبان ماه هستیم و راهبرد آن‌ها در تابستان شکست خورد، زیرا اطلاعات غلط از طرف منافقین باعث ایجاد رویکرد غلط برای آن‌ها شد بنابراین اگر آن‌ها امروز فقط از اعمال فشار صحبت می‌کنند این نشانه نوع عقب‌نشینی آمریکایی است البته باید اذعان کرد که استراتژی آمریکا هم مبتنی بر جنگ روانی است.

سردار جلالی با اشاره به اینکه اگر سوئیفت بدون دلار در جهان راه اندازی شود قطعا استفاده از ظرفیت دلار برای آن‌ها آسیب‌پذیر خواهد بود، تصریح کرد: امروز بسیاری از کشور‌ها اعلام آمادگی کردند تا دلار را از مبادلات خود کنار بگذارند که اگر این کشور‌ها جمع شوند و خواسته خود را عملی سازند، سوئیفت بدون دلار ایجاد خواهد شد از سوی دیگر قدرت تاب آوری دلار هم پایین است.

وی با تاکید بر اینکه برابر تهدیدات آمریکا اقدامات مقاوم سازی، مصون سازی، تمرین، رزمایش و مانور را انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم آمادگی‌های خود را ارتقا دهیم، درباره تحولات پیش آمده در شبکه‌های اجتماعی، اظهار داشت: این شبکه‌ها دیگر یک پیام رسان صرف نیستند، چون در آن‌ها مبادلات بانکی و حتی اشتغال هم ایجاد شده است؛ البته هیچ وقت نمی‌پذیریم که برای نظام پولی و اشتغال ما در جایی تصمیم‌گیری شود که سازوکار آن در داخل کشور نیست، زیرا این موضوع نقض حاکمیت ملی را در پی دارد و این در حالی است که نقض حاکمیت ملی را نمی‌پذیریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اظهار این مطلب که شورای عالی فضای مجازی و سازمان پدافند غیرعامل در این حوزه نگاه واحدی دارند که باید حاکمیت ملی در شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد، تصریح کرد: اگر جنگی صورت بگیرد مسئولیت راهبری دستگاه‌های اجرایی با این سازمان است که به همین منظور مرکز فرماندهی و کنترلی برای آن ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: اخیرا هم نسل جدیدی از ویروس استاکس‌نت را که به صورت چند تکه بود و به صورت غیرفعال قصد ورود به سامانه‌های ما را داشت کشف کردیم؛ ویروس‌هایی که هر چند غیر فعال بودند، اما ممکن بود با دستوری فعال شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها