مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران خبر داد؛

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در مازندران

 مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل مازندران به عنوان دومین استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۱۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ - 28October 2018

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری، «حسین منفردی» مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه را شامل می شود، اظهار داشت: افزایش بازدارندگی در جامعه، کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران، تداوم فعالیت های ضروری مردم در مواقع بحران و تاب آوری مردم، شهرها و تاسیسات از جمله اهداف است.
 
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد طرح جامع پدافند غیرعامل استان تهیه شده است و تلاش داریم تا پایان سال جاری تکمیل کنیم، گفت: همه دستگاه ها موظف هستند طبق این طرح اقدام کنند و از سوی دیگر بنا داریم برای هر شهرستان طبق اسناد بالادستی طرح پدافند شهرستان ها تهیه شود.
 
منفردی از عقد طرح جامع شهری ساری و بابل خبر داد و افزود: در این راستا ۱۹ درصد تهیه طرح ساری انجام شده است و افزایش تاب آوری شهری از جمله اهداف است.
 
وی به سابقه پدافند عامل در جهان و ایران اشاره و اضافه کرد: پدافند غیرعامل به دانش، تکنولوژی و صنعت وابسته است و با توجه به تغییر مدوام این عوامل، پدافند غیرعامل  نگاه به آن نیز باید دائما در حال تغییر باشد.
 
این مسئول از تولید ۱۱ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان مازندران خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت و تهدیدات حوزه زیستی، قرارگاه  زیستی در استان راه اندازی شده است.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران  تهدیدهای غیرطبیعی و انسان ساز را مشمول پدافند غیرعامل دانست و ادامه داد: برخی تهدیدهای امنیتی، اجتماعی و برخی دیگر مربوط به دستگاه های اجرایی است که سعی می شود تست نفوذ گرفته شود.
 
منفردی با بیان اینکه تست نفوذ در استانداری مازندران انجام شد از ایمن بودن ساختمان استانداری خبر داد و گفت: متاسفانه اکثر مدیران و مردم با پدافند غیرعامل آشنا نیستند ازاین رو، آموزش و فرهنگسازی اولویت اصلی است و اهداف پدافند غیرعامل را در پنج محور و ۱۴ اولویت تهیه و آماده کرده ایم.
 
وی آموزش و فرهنگسازی را استراتژی اصلی برشمرد و گفت: هر پروژه با بالای یک میلیارد تومان اعتبار باید از پدافند غیرعامل استعلام بگیرد و در سال جاری ۳۸ پروژه از سوی ۳۶ دستگاه به مبلغ بیش از دو میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است و این پروژه های از سوی شهرداری ها، فنی و حرفه ای، نوسازی مدارس، برق و غیره اجرا شده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار