دیدار کارکنان حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با فرمانده سپاه فتح

مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با فرمانده جدید سپاه فتح استان دیدار کردند.
کد خبر: ۳۱۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ - 28October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد شامگاه یکشنبه در دیدار با فرمانده سپاه فتح استان اظهار داشت: دوران دفاع مقدس حاصل خون هزاران مرد و زن دلاوری است که برای پاسداری از مرزهای این کشور گرانبهاترین هستی خود را تقدیم کردند تا استقلال و عزت جامعه اسلامی پا بر جا بماند.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت و وسعتی که دارد بیشترین تعداد رزمنده را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام و نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره‌کل به منظور نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرساله نسبت به چاپ کتب مختلف اقدام می‌کند که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون 14 کتاب را به بازار نشر عرضه کرده و 16 کتاب را هم در دست چاپ دارد.

آسمند انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مرتبط با دفاع مقدس، تولید آثار تجسمی از قبیل عکس و نقاشی، راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی در سطح مدارس، مساجد و اماکن عمومی و برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی دفاع مقدس را از دیگر اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد.

وی به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره داشت و بیان کرد: تدوین این دانشنامه از اواخر سال 94 شروع شد و هم‌اکنون در مرحله تشکیل پرونده علمی و تدوین مقاله قرار دارد.

دیدار کارکنان حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با فرمانده سپاه فتح

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای تدوین دانشنامه استانی جنگ تاکنون 273 مدخل شناسایی و به تصویب کمیته دائره‌المعارف کشوری رسیده، گفت: باید طی سه سال آینده دانشنامه استانی جنگ را در سه حوزه شهدا و اشخاص، فرهنگی و اجتماعی و جغرافیا تدوین کنیم.

آسمند به اهمیت احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در استان اشاره داشت و ابراز کرد: زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع در کنار پارک مهرورزی یاسوج به احداث این پروژه اختصاص داده شده و امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد کلنگ‌زنی این پروژه بزرگ باشیم.

وی با بیان اینکه برای شروع این پروژه 200 میلیون تومان اعتبار اولیه اختصاص داده شده است، گفت: این پروژه در مجموع بیش از 17 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با حمایت مسئولان هر چه زودتر شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار