تندیس کدام شهید در انگلیس ساخته شد؟

شهید امیر سرتیپ «محمدعلی صفا» از فرماندهان تکاوران دریایی بود و پس از پیوستن به ارتش و گذراندن دوره‌های انتخابی در ایران برای ادامه دوره‌های تخصصی کماندویی در پایگاه کماندویی «رویال مارین» معروف به پایگاه «موش‌های صحرا» انگلستان انتخاب شد.
کد خبر: ۳۱۶۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵ - 02November 2018

شهیدی که در انگلستان برای او تندیس ساخته شد/شهیدی که بزرگترین شکارچی تانک جهان بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، «محمدعلی صفا» در سال ۱۳۲۸ در شهرستان بجنورد از توابع خراسان شمالی متولد شد.

 امیر سرتیپ محمدعلی صفا از فرماندهان تکاوران دریایی بود، او پس از پیوستن به ارتش و گذراندن دوره‌های انتخابی در ایران برای ادامه دوره‌های تخصصی کماندویی در پایگاه کماندویی «رویال مارین» معروف به پایگاه «موش‌های صحرا» انگلستان انتخاب شد، تلاش‌های او موجب شد عنوان و مدرک متخصص شکار تانک را از پایگاه کماندویی «رویال مارین» دریافت کند.

همزمان با تجاوز لشکر عراق به خرمشهر محمدعلی به همراه ۱۵۰ نفر از کماندوهای ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از کیان کشور و جلوگیری از تجاوز بیشتر به مناطق جنوب و جنوب غربی کشور عازم شدند.

در روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ ارتش بعث عراق به ظرفیت ۲ لشکر تانک و با تمام تجهیزات، به خرمشهر حمله کرد و نیمی از خرمشهر را به اشغال خود درآورد. در این هنگام محمدعلی به همراه سایر کماندوهای نیروی دریایی بوشهر با رشادت و جان فشانی و در حالی که تعداد نفرات آن ها کمتر از یک دهم لشکر عراق بود توانست ۱۶۴ تانک از تانک‌های افسانه‌ای (t72 - t74) که در اختیار لشکر عراق قرار داشت را به تنهایی منهدم کند و به کمک نیروهای خود ارتش عراق را به عقب براند و به علت خسارت سنگینی که کماندوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به لشکر تانک صدام وارد آوردند بعد از اشغال خرمشهر، صدام متجاوز، خرمشهر را گورستان لشکر تانک خود نامید.

سرانجام محمدعلی صفا در ۴ آبان ۱۳۵۹ بر اثر انفجار خمپاره و اصابت ترکش به ناحیه پیشانی، پا و پهلو به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پس از اعلام خبر شهادت وی نامه تسلیتی از طرف پایگاه کماندویی رویال مارین انگلستان برای خانواده صفا ارسال شد که در آن نامه اعلام کرده بودند به خاطر شهادت محمدعلی صفا مدت سه روز پرچم این پایگاه نیمه برافراشته بوده است. این پایگاه همچنین تندیسی از وی ساخت و پایگاهی به نام پایگاه شکارچی تانک محمدعلی صفا در انگلستان بنا کرد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
روحش شاد
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار