فرمانده دانشگاه انتظامی امین به دفاع پرس خبر داد؛

همکاری‌های پلیسی و آموزشی ناجا با ۷۰ کشور دنیا

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین از برقرای ارتباط و تعامل آموزشی و پلیسی با ۷۰ کشور دنیا در قالب اجلاس اینترپل خبر داد.
کد خبر: ۳۱۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 30October 2018

اجرای همکاری های پلیسی و آموزشی با ۷۰ کشور دنیاسردار «لطفعلی بختیاری» فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با اشاره به تعاملات این دانشگاه با سایر کشورها اظهار داشت: این دانشگاه در راستای ارتقای سطح آموزش و دانش‌افزایی، دوره‌های آموزشی مشترکی را با سایر کشورها برگزار می‌کند که بعضاً در این دوره‌ها از اساتید خارجی نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دانش‌افزایی و مهارت‌یابی هم دانشجو می‌پذیریم و هم اینکه به خارج از کشور اعزام می‌کنیم، افزود: برخی دوره‌های آموزشی را خودمان برگزار می‌کنیم و در فرآیند آموزش فقط از اساتید پلیس جمهوری اسلامی استفاده می‌کنیم.

سردار بختیاری افزود: ما در چهارچوب اجلاس اینترپل با ۷۰ کشور عضو آن ارتباط داریم و سالانه در آن شرکت کرده و همکاری های موثری داریم. همچنین در تعداد زیادی از این کشورها افسر رابط داریم که به واسطه آن همکاری های مشترک تعریف می شود.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین ادامه داد: در چهارچوب اجلاس اینترپل با تعداد قابل توجهی از کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی ارتباط و همکاری مشترک برقرار کرده ایم که علاوه بر همکاری های پلیسی همکاری های آموزشی بین دو طرف نیز برقرار است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در دوره‌های کوتاه مدت همچون دوره‌های مدیریت بحران، مبارزه با جرایم سایبری پذیرش دانشجو داریم و این دوره ها متناسب با آخرین تهدیدات و نیازهای‌مان است یعنی وقتی که یک موضوعی اتفاق می افتد که پلیس باید به آن واکنش قوی‌تری نشان دهد، این سبب تبادل تجربه و ایجاد تعامل با دیگر کشورها و برقراری دوره های آموزشی مشترک می شود.

این مقام انتظامی گفت: امروز برای دانشجویان کشورهای آفریقایی عرب زبان، انگلیسی زبان و فرانسه زبان و کشورهای آسیایی دوره هایی تعریف شده و آن‌ها در کشور ما مورد آموزش قرار می‌گیرند.

سردار بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که تبادل تجربه و دانش در آن صورت می گیرد در حوزه مبارزه با جرایم سایبری است؛ چون ما هم تجارب خوبی را در این حوزه در کشورمان پیدا کرده‌ایم؛ بنابراین در مجموع برنامه‌های آموزشی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار