بکارگیری مدل صادراتی سامانه S-۳۰۰PMU-۲ در سوریه

منابع خبری روسی اعلام کردند که سامانه اس ۳۰۰ تحویل داده شده به کشور سوریه از مدل‌های مخصوص ارتش این کشور نبوده و مدل صادراتی PMU-۲ است.
کد خبر: ۳۱۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 31October 2018

نصب مدل صادراتی سامانه S-۳۰۰PMU-۲ در سوریهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، متخصصان روسی از اوایل ماه اکتبر فعالیت خود را برای نوسازی سامانه S-۳۰۰PM به S-۳۰۰PMU-۲ در سوریه آغاز کرده‌اند، آن‌ها طی این مدت سه بخش از سامانه پدافندی S-۳۰۰PM و مهمات مربوطه را تحویل دادند و پس از آن پست فرماندهی S-۳۰۰PM را به استثنای رادار شناسایی و تشخیص اهداف پست نصب کردند؛ البته رادار شناسایی و تشخیص اهداف پست، پس از رسیدن C-۲-۳۰۰PM در این سامانه نصب شد.

در خصوص تبدیل S-۳۰۰PM به S-۳۰۰PMU-۲ هم باید گفت که این کار عمدتا برای جایگزینی کد و فرکانس‌های روسیه با فرکانس‌های ایستگاه راداری سوریه صورت گرفته است.

توافق‌نامه‌ای در مورد تحویل سیستم موشکی ضد هوایی S-۳۰۰ سوریه در سال ۲۰۱۰ امضا شد، اما به مرحله اجرا منتهی نشد تا اینکه بعد از حادثه‌ای که برای هواپیمای روسی در سپتامبر ۲۰۱۸ بر فراز آسمان سوریه روی داد، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از انتقال سامانه S-۳۰۰ به سوریه خبر داد تا منجر به افزایش توانایی‌های رزمی سوریه شود.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار