سردار سلیمانی در برنامه «روی خط خبر» تشریح کرد؛

تمهیدات امنیتی و انتظامی ناجا برای اربعین

جانشین فرمانده ناجا تمهیدات امنیتی و انتظامی نیروی انتظامی به مناسبت اربعین حسینی را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۱۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ - 29October 2018

تشریح تمهیدات امنیتی و انتظامی پیاده روی اربعین توسط جانشین فرمانده ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا در برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر درباره تمهیدات امنیتی و انتظامی ناجا در راهپیمایی اربعین اظهار داشت: نیروی انتظامی در این راهپیمایی، در ابعاد مختلف، وظایفی را بر عهده دارد که تأمین امنیت آن مهم‌ترین مأموریت پلیس است.

وی افزود: نیروی انتظامی در هر شرایطی مسئول تأمین نظم و امنیت جامعه و مردم است و در بازه زمانی محدودی که میلیون‌ها نفر از هموطنان به قصد زیارت عتبات در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت می‌کنند؛ «تأمین امنیت» محوری‌ترین مسئولیت و وظیفه ناجاست.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به بسیج امکانات نیروی انتظامی برای ایفای نقش در مأموریت اربعین بیان کرد: در دو استان ایلام و خوزستان همچنین در استان‌های لرستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان به عنوان استان‌های پشتیبان، امکانات لازم و نیروی انسانی را به کار گرفته‌ایم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بیش از هزار و 500 گشت انتظامی پیاده، موتوری، خودرویی در مسیر تردد زوار حضور فعال دارند، همچنین بیش از 480 مرکز انتظامی اعم از کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، فرماندهی انتظامی بخش‌های مختلف به ویژه در استان‌ها، در این مأموریت بزرگ ایفای نقش می‌کنند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه 120 ایستگاه ایست و بازرسی در مسیر تردد زوار فعال است، یادآور شد: با بهره‌مندی حداکثری از امکانات به دنبال ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زوار هستیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به ایفای نقش همه رده، معاونت و پلیس‌های تخصصی در راستای پیشبرد مأموریت نیروی انتظامی همزمان با راهپیمایی بزرگ اربعین عنوان کرد: در پایانه‌های مسافری نیز پیش بینی‌های لازم را اندیشیده‌ایم و با بسیج نیرو‌های مرزبانی، یگان ویژه، یگان امداد و... پایانه‌های سه گانه مرزی (مهران، شلمچه و چذابه) را پوشش داده‌ایم.

این مقام عالی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرآیند صدور و کنترل گذرنامه عنوان کرد: با پیش بینی زیرساخت‌های لازم، میانگین زمانی برای کنترل روادید کمتر از سه ثانیه بوده است، از طرفی با بهره مندی از سامانه‌های پرتابلی (تبلت‌های هوشمند) توانستیم موضوع کنترل مدارک قانونی زوار را به خوبی مدیریت کنیم، به گونه‌ای که در زمان تردد خودرو‌های عمومی در مرز با بهره مندی از این امکانات بدون تخلیه مسافر از خودروها، مدارک قانونی زوار کنترل و تأیید شد.

سردار سلیمانی اشاره کرد: در بخش صدور ویزا سازمان‌های مختلفی، چون حج و زیارت و سفارت عراق دست اندرکار هستند و با هماهنگی‌های لازم طی روز‌های اخیر روند صدور گذرنامه و ویزا در مرکز گذرنامه تجمیع شد تا روند خدمات دهی به زوار تسریع شود؛ البته در نظر داریم این اقدام را در سال‌های آتی بدین شکل پیش ببریم.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار طی روز‌های اخیر عنوان کرد: علی‌رغم اینکه موج عزیمت زوار به عتبات در یک بازه 15 تا 20 روزه صورت می‌گیرد، اما موج بازگشت طی بازه زمانی سه تا چهار روزه انجام می‌شود، تمهیدات لازم نیز در این خصوص اندیشیده شده است.

سردار سلیمانی یادآور شد: مدیریت موج بازگشت توأم با امنیت، کنترل و مدیریت ترافیکی، جلوگیری از ایجاد گلوگاه و راهبندان و... از رویکرد‌های نیروی انتظامی است.

وی اشاره کرد: با توجه به اینکه بیش از هفت هزار خودرو دارای شرایط به داخل عراق رفتند و 10 هزار خودرو نیز در پارکینگ‌های استان‌های ایلام و خوزستان پارک شده‌اند و هزاران خودرو برای بازگشت زوار به استان‌های مبدأ و پشتیبان اعزام می‌شوند، مدیریت ترافیکی یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است، به طوری که هزار و 400 تیم پلیس راهور از سراسر کشور برای این مهم بسیج شده‌اند؛ علاوه بر این تیم‌های کمکی نیز همزمان با موج بازگشت به کمک پلیس راهور اعزام می‌شوند.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: خوشبختانه امسال همزمان با عزیمت زوار به سمت عتبات گره ترافیکی نداشتیم؛ اما اگر در موج بازگشت مشکلات ترافیکی داشته باشیم، قطعا تمهیدات لازم مانند یک‌طرفه کردن مسیر مهران به ایلام و... اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها