همزمان با شب شهادت امام رضا (ع)

سومین مراسم بزرگداشت مجاهدان در غربت برگزار می شود

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت مجاهدان در غربت گفت: از برگزاری سومین مراسم بزرگداشت مجاهدان در غربت در دانشگاه دامغان همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) خبر داد.
کد خبر: ۳۱۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ - 30October 2018

محمد سالاریان دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت مجاهدان در غربت در گفت وگو با خبرنگار حماسه وجهاد دفاع پرس در مورد همایش مجاهدان در غربت اظهارداشت: سومین مراسم بزرگداشت مجاهدان در غربت در دانشگاه دامغان همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) با پیام حجت الاسلام رییسی تولیت آستان قدس رضوی آغاز می‌شود.

وی افزود: این مراسم بزرگداشت به منظور تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان و مجاهدان در راه خدا که در غربت در دوران وسوسه‌ها و کید‌های استکبار جهانی مشعل‌دار هدایت و رهبری مسلمانان آزاده جهان شده‌اند، برگزار می‌شود.

سالاریان بیان کرد: بیداری اسلامی باعث رشد و تعالی و حرکت مجاهدان در غربت شده و حرکتی عاشورایی در قرن حاضر را رقم زده‌اند که در این زمینه برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی و بیداری اسلامی از آنان تجلیل می‌کنیم.

دبیر اجرایی ستادبزرگداشت مجاهدان در غربت ادامه داد: بیداری اسلامی که ازشبه جزیره عرب در زمان پیامبر اسلام آغاز شده را با حضور منادیانی در عصر حاضر که تا پای جان به دفاع از حریم اسلام پرداخته و به این نهضت الهی تا ظهور حضرت مهدی (عج) و نشر اسلام ناب محمدی در سراسر دنیا طنین انداز شود، ادامه می‌دهند.

برگزاری سومین مراسم بزرگداشت  مجاهدان در غربت در دانشگاه دامغان ////در حال ویرایش

وی اظهار کرد: دفاع از اسلام و مقدسات دینی به یک منطقه محدوده جغرافیایی منحصر نشده، بلکه مبارزه جهانی رقم خورده به دلیل همین ویژگی نیاز است تمام نهاد‌های بین المللی و فرهنگی در این گونه بزرگداشت‌ها حضور فعال و مستمری داشته باشند تا فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود.

سالاریان یادآورشد: این مراسم با حضور بیش از ۸۵ نفر از اندیشمندان، فرهیختگان ۲۸ کشور جهان و مقامات کشوری و لشکری و خانواده‌های شاهد و ایثارگر از کشور‌های مختلف اسلامی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴نفر از مبارزان کشور‌های اسلامی تقدیر و تندیس ویژه آستان علی‌ابن‌موسی الرضا (ع) اهدا می‌شود. بزرگداشت همایش مجاهدان در غربت با همکاری استان قدس رضوی، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات، جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، مجمع جهانی‌تقریب مذاهب اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، معاونت بین الملل بسیج و بسیج صداو سیما برگزار می‌شود که هم زمان از شبکه‌های سه، افق و قرآن مستقیم پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار