اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های مقابله با نفوذ اقتصادی دشمنان است

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه حرکت در مدار دانش روز تنها راه برون رفت از مشکلات در شرایط فعلی است، گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های مقابله با نفوذ اقتصادی دشمنان است باید به آن توجه ویژه شود.
کد خبر: ۳۱۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ - 29October 2018

اقتصاد مقاومتی یکی از راههای مقابله با نفوذ اقتصادی دشمنان استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، امیر دریادار رستگاری، رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در همایش معاونین و مسئولان سیاسی نیرو‌های مسلح با تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: امروز سازمان‌های تابعه وزرات دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نماد عینی اقتصاد مقاومتی هستند؛ چرا که سیاست‌گذاری‌ها، دکترین‌ها، هدف‌گذاری‌ها، راهبرد‌ها و اقدامات با نیرو‌های کارآمد درونی و با دانش روز دنبال می‌شود.

امیر رستگاری افزود: استراتژیست‌ها معتقدند صنایع دفاعی هر کشوری به لحاظ برخورداری از متخصص‌ترین افراد و پیچیده‌ترین فناوری‌ها به عنوان صنایع راهبردی کشور‌ها به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه صنایع راهبردی کشور‌ها با همراهی نیرو‌های مسلح کشور‌های متبوع به دنبال دستیابی به 4 هدف عالی هستند، گفت: استقلال و توسعه سیاسی، اقتدار نظامی، تولید علم، دانش و فناوری و در نهایت استقلال و توسعه اقتصادی از مولفه‌های اساسی و راهبردی کشور‌ها در بحث توسعه است.

امیر رستگاری در ادامه با تقسیم‌بندی حوزه سیاسی به دو بخش داخلی و بین الملل با تشریح نقش صنایع دفاعی در سیاست داخلی اظهار داشت: صنایع دفاعی و نیرو‌های مسلح در سیاست داخلی عزت ملی، انسجام ملی، قدرت ملی و غرور ملی می‌آفرینند.

وی در همین زمینه با ذکر مصادیق نقش صنعت دفاعی در ایجاد غرور ملی افزود: توانمندی هدف گیری مقر دشمن در فاصله چندصد کیلومتری و یا ایجاد امنیت و مقابله با پدیده شوم دزدان دریایی در فاصله حدود دوهزار کیلومتری خطوط مواصلاتی کشور و یا به طور مثال استمداد کشتی‌های خارجی از نیروی دریایی ارتش در اقیانوس هند جهت مقابله با دزدان دریایی و از این دست اقدامات موجب عزت، غرور و قدرت ملی است که در یک عرصه واقعی به منصه ظهور رسید.

رییس سازمان صنایع دریایی با اشاره به نقش نیرو‌های مسلح و قدرت بازدارنگی دفاعی در سیاست خارجه گفت: به میزانی که قدرت دفاعی و بازدارنگی افزایش یابد دیپلمات‌ها می‌توانند قدرت گفت‌وگو و چانه زنی داشته باشند. چون در دنیای امروز در گفت‌وگو‌ها اخلاق و منطق تاثیرگذار نیست و زور حاکم است؛ وقتی در جایی در میز مذاکره به بن بست می‌رسید، طرف مقابل از گزینه نظامی روی میز همیشه صحبت می‌کنند؛ بنابراین اقتدار نظامی و دفاعی یکی از ارکان اصلی بازدارندگی، حفظ تمامیت سرزمینی و استقلال کشور است.

وی در ادامه گفت: در حوزه تولید علم، اگر ما به ریشه علوم و فناوری در طول تاریخ بشر توجه کنیم، خواهیم دید بسیاری از علوم، دانش‌ها و فناوری‌ها ابتدا در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی نیرو‌های مسلح کشور‌ها شکل گرفتند؛ فناوری موتور جتی که امروز در همه هواپیما‌ها در حال استفاده است در اواخر جنگ جهانی دوم توسط آلمان‌ها اختراع شد. در انرژی هسته‌ای که امروزه در حوزه‌های نیروگاهی، کشاورزی، رادیو دارو‌ها و رادیو درمان‌ها در حال استفاده است، در بدترین حالت ممکن یعنی در ساخت بمب اتم توسط آمریکاهایی‌ها در هیروشیما و ناکازاکی مورد استفاده قرار گرفت.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان با اشاره به نفوذ اقتصادی به عنوان یکی از دکترین‌های نفوذ در کشور‌ها بیان کرد: در نفوذ نظامی به هرحال جو کشور مورد نفوذ را به هم می‌ریزد و با ایجاد حالت ناسیونالیستی مردم آن کشور به مقابله بر می‌خیزند. در حالیکه در نفوذ اقتصادی که اثرات آن نسبت به نفوذ نظامی بیشتر است مردم کشور مورد نفوذ حساسیتی به آن نشان نمی‌دهند و در این حالت تقریبا تمامی ارکان کشور مورد نفوذ تحت تاثیر نفوذ اقتصادی کشور صاحب صنعت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار